Brev:
Vil IKKE puttes af far.
23. april 2019
Alder:
8 mdr.
Vil IKKE puttes af far.
Hej Helen.
Vi er rendt i en udfordring som lyder på at vores datter simpelthen IKKE vil puttes af sin far. Uanset hvad han gør - accepterer hun ikke at det er ham som putter eller trøster hende om natten hvis/når hun vågner.
Vi har selv afprøvet et par scenarier for at komme igang med løsningen selv.. meeen, det går ikke.
Vi har prøvet at far putter - uden mor er i rummet.
Far har sunget samme sang for hende som mor altid gør.
Dette scenarie endte med at vores datter kastede op i hysteri og gråd og endte med at hulke sig selv i søvn, til jeg tog over.
Andet scenarie er at vi har puttet hende sammen - således at jeg har sunget for og far sunget med.
Dette lykkedes kun når jeg forblev i rummet med en hånd på hende mens jeg sang for hende og hun kunne se mig mens hun lå i sin far arme ..
(Vi har følge putterutine).
18:00 bad + tandbørstning
18:15 rolig hygge i stuen + nattøj
18:40 d-dråber
18:45 flaske med MME, inde i gyngestolen på hendes eget værelse - hvor hun spiser flasken, vi synger som regel kun hvis hun er overtræt eller syg eller bare urolig inden sengetid.
19:00 sover hun i sin egen seng på eget værelse.
Hun har følgende dagsrytme:
05:40 Godmorgen
07:00 morgenmad
08:00 -09 lur
09:15 frugt
11:00 frokost (grød m kød fra aftenen før Og brød)
12:00 -13:30 lur
14:00 mellemmåltid - grød m. frugttopping
16:00 frugt og kiks
17:30 aftensmad - vores mad i blendet og normal version.
18:00 bad
19:00 godnat flaske 165-200ml
22:30 flaske 165-200ml
00:30 flaske 165-200ml
03:30 flaske 165-200ml.
Sprøgsmål to: Får hun for meget erstatning? Og hvordan vender vi hende til ikke at skulle spise om natten - hun har SÅ SÅ SÅ travlt med alt i dagtimerne og er en pige med FART FART PÅ, og jeg mindes man siger de henter det de ikke når om dagen om natten - men jeg synes nu nok hun spiser rigeligt i dagtimerne.
Hun vil ikke have flaske i dagtimerne (for pokker jeg har prøvet)
- hun ville ikke have MME af kop.
Hun får vand og ellers komælk af kop :)
Hun kravler over alt og på alt og går med støtte, så hun er aktiv.
Håber du endnu engang kan være behjælpelig med et par fif til os.
På forhånd tak- og tak for en god brevkasse.
Hilsen
Den bestemte piges mor.