Vil IKKE puttes af far.

23. april 2019

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vil IKKE puttes af far.

Hej Helen.

Vi er rendt i en udfordring som lyder på at vores datter simpelthen IKKE vil puttes af sin far. Uanset hvad han gør - accepterer hun ikke at det er ham som putter eller trøster hende om natten hvis/når hun vågner.

Vi har selv afprøvet et par scenarier for at komme igang med løsningen selv.. meeen, det går ikke.

Vi har prøvet at far putter - uden mor er i rummet.
Far har sunget samme sang for hende som mor altid gør.

Dette scenarie endte med at vores datter kastede op i hysteri og gråd og endte med at hulke sig selv i søvn, til jeg tog over.

Andet scenarie er at vi har puttet hende sammen - således at jeg har sunget for og far sunget med.

Dette lykkedes kun når jeg forblev i rummet med en hånd på hende mens jeg sang for hende og hun kunne se mig mens hun lå i sin far arme ..

(Vi har følge putterutine).

18:00 bad + tandbørstning
18:15 rolig hygge i stuen + nattøj
18:40 d-dråber
18:45 flaske med MME, inde i gyngestolen på hendes eget værelse - hvor hun spiser flasken, vi synger som regel kun hvis hun er overtræt eller syg eller bare urolig inden sengetid.

19:00 sover hun i ...

Annonce

... sin egen seng på eget værelse.

Hun har følgende dagsrytme:

05:40 Godmorgen
07:00 morgenmad
08:00 -09 lur

09:15 frugt
11:00 frokost (grød m kød fra aftenen før Og brød)
12:00 -13:30 lur

14:00 mellemmåltid - grød m. frugttopping
16:00 frugt og kiks
17:30 aftensmad - vores mad i blendet og normal version.
18:00 bad
19:00 godnat flaske 165-200ml

22:30 flaske 165-200ml
00:30 flaske 165-200ml
03:30 flaske 165-200ml.

Sprøgsmål to: Får hun for meget erstatning? Og hvordan vender vi hende til ikke at skulle spise om natten - hun har SÅ SÅ SÅ travlt med alt i dagtimerne og er en pige med FART FART PÅ, og jeg mindes man siger de henter det de ikke når om dagen om natten - men jeg synes nu nok hun spiser rigeligt i dagtimerne.

Hun vil ikke have flaske i dagtimerne (for pokker jeg har prøvet)
- hun ville ikke have MME af kop.

Hun får vand og ellers komælk af kop :)

Hun kravler over alt og på alt og går med støtte, så hun er aktiv.

Håber du endnu engang kan være behjælpelig med et par fif til os.

På forhånd tak- og tak for en god brevkasse.

Hilsen
Den bestemte piges mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.