Brev:
Er det tid til potte træning?
2. marts 2021
Alder:
2 år, 10 mdr.
Er det tid til potte træning?
Kære Helen,
Jeg er mor til en dejlig dreng på 2 år og 10 måneder. Det skal lige siges at han er født fire uger for tidligt.
Jeg har de sidste par måneder tænkt at det var ved at være tid for at begynde på potte træning. Jeg er dog i tvivl om det er for tidligt for min dreng, altså om han er mentalt klar til det?
N er fuldt ud med sprogligt og næsten også motorisk. Han er en sensitiv dreng der lige skal se mennesker og ting lidt an. Hans far og jeg gik fra hinanden for snart 1 år siden og jeg har af de grunde tænkt om N overhovedet er klar endnu da der jo er sket meget i hans liv den sidste tid.
Når jeg nævner at vi kan købe en potte herhjem til, svarer han nej tak og han ønsker heller ikke at prøve potten i dagplejen, selvom han gerne kigger med når nogle af de andre børn sidder på potte.
Med venlig hilsen
Ns Mor