Brev:
Hjælp til de sidste blefri-trin?
16. august 2020
Alder:
3 år, 7 mdr.
Hjælp til de sidste blefri-trin?
Kære Helen,
Vores datter har siden hun var tre år klaret sig fint uden ble om dagen, men får ble på, når hun skal sove om natten/sove lur, og hvis hun skal lave stort. Hun siger til, når hun skal lave stort, får ble på, og sidder så med den på toilettet - hvordan kommer vi af med bleen i den situation? Vi har det sidste halve år prøvet alt muligt; tilbudt at putte toiletpapir i kummen, tilbudt at sidde ved siden af hende/ holde hende i hånden, vi har læst en bog om det, og vi har - på trods af at vi ellers ikke normalt bruger "bestikkelse" - sagt, at hun får en ting når hun kan lave stort på toilettet. Men det virker ikke, for hun udskyder det hele tiden og siger, at hun vil prøve næste gang.
Kan vi derudover selv gøre noget for at arbejde hen mod at blive blefri ved lur/ om natten, eller er det for tidligt? Hun tisser altid af inden hun skal sove, men selv efter middagslur på ca 1,5 time er der som regel tisset i bleen.
Med venlig hilsen
L.