Træning af renlighed - 3 år

14. maj 2019

Kategori:
Alder:
3 år

Træning af renlighed - 3 år

Hej Helen

Vi er igang med, at træne renlighed. I lørdags tog vi bleen af ham i ca. 7 timer, han tissede i buskerne et par gange, men han tissede også på toilettet to tre gange.

Tidligere skrev du, at der sådan ca. skulle gå 3 timer efter hvert toilet besøg. Men som det ser ud lige nu så tisser han ca. hvert 30-40 min. Nogle gange tisser han mere end andre gange. Jeg sørger altid for at vi kommer på toilettet med jævnlig mellemrum, nogle gange tisser han og andre gange ikke.

Vi var også ude og køre lørdags og her fik han så bleen på, da vi skulle køre ca 1 time.

De sidste to dage, har vi taget bleen af ham når han er ...

Annonce

... kommet hjem fra børnehaven fra ca. kl 15. Også har han fået bleen på igen når han skal sove. Men er det en god ide, at tage bleen af når han kommer hjem, når han har ble på i børnehaven, kan det forvirre ham?

Umiddelbart virker han klar og er egentlig fin til at samarbejde omkring det. Men der sker mange uheld. Han har også selv gjort opmærksom på at han skulle tisse flere gange, selvom han ikke tissede alle gangene. Og jeg kan godt mærke på ham at han ærgrer sig når der sker uheld og han syntes ikke godt om det. Når der sker uheld fortæller jeg ham at det er helt ok, og at vi bare prøver igen.

Har du nogle gode råd til os :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder