Brev:
Pottetræning - 2 ½ år
14. august 2018
Alder:
2 år, 6 mdr.
Pottetræning - 2 ½ år
Kære Helen.
Vores datter er nu 2 1/2 år, og vi er i gang med at øve potten. Hun har faktisk brugt den i mange måneder lidt sporadisk - både hjemme og i børnehaven, men vi prøvede først at gå rigtig i gang efter ferien, da vi havde et lidt hektisk program. Det er nu lidt over to uger siden.
Vi bor jo i udlandet, og det har været meget varmt, så hun fik bare lov til altid at rende uden ble, når vi var hjemme (ikke nat), og det gik rigtig godt. Hun kun et par uheld, og det var når hun så tv! Lige så snart hun får underbukser eller bukseble på, går det dog mindre godt. Når hun er nøgen siger hun til inden, men med ble/bukser, siger hun først til, mens hun er i gang. Vi har haft nogle køligere dage, så er blevet nødt til at give hende tøj på igen.
Jeg har læst nogle af dine tidligere svar og prøvet at indføre faste tider, men hun er en meget bestemt lille dame, og hun vil slet ikke, hvis vi beder hende gå på potten - heller ikke selvom jeg selv tisser samtidig. Om morgenen kan jeg nogle gange lokke hende. Når hun er nøgen, er hun dog også virkelig god til selv at mærke efter, og nogle gange er hun bare selv gået hen og har sat sig.
I vuggestuen spørger de altid, om hun vil med, når de andre skal på potten, og det gør hun som regel, så der tisser hun næsten ikke i bleen. Mht. afføring har hun altid haft tendens til hård mave, så det var faktisk ifb. det, at vi introducerede potten. Hun har derfor lavet stort dér længe inden tis, men nu er hun begyndt at gøre det i bleen igen. Det er tydeligt, at bleen er tryg, men hun er også meget stolt, når hun laver noget på potten.
Hvad gør vi for at komme godt videre? Jeg føler, det bliver trukket lidt i langdrag nu, men vil jo for alt i verden heller ikke forcere det.
Mange tak:)