Er jeg for pylret over fars opdragelse?

28. oktober 2021

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Er jeg for pylret over fars opdragelse?

Hej Helen,

Min kæreste og jeg har vores datter på 3 år. Et dejligt lille livs-stykke, hvor du før har givet os gode råd i forhold til hendes manglende søvn. Vores datter har en fantastisk far og jeg har en dejlig kæreste!

Men vi har en udfordring og vi er dybt uenige! Jeg har et konkret eksempel, som har udspillet sig nogle gange i forskellige situationer og jeg har simpelthen brug for og vide om jeg desværre er blevet en ALT for pylret forældre!

Vores datter på 3 år er 100% renlig, vi tager hende med på potten omkring kl.22.30 og her får hun tisse af, nærmest i søvne. Det fungere rigtig fint!

Når jeg gør det, forsøger jeg ligesom og styrer situationen.. Jeg fortæller vores datter at nu skal hun lige på potten. Jeg bære hende fra sengen og ud på potten. Sidder ved hende, hun tisser, jeg tørre hende og bære hende ind i seng. Lyset er slukket og vi taler ikke sammen. Siger hun eks. hvor er far, svare jeg hende kort at far sidder i stuen, men vi skal ikke til at hyggesnakke nu… Det fungere for mig!

Så sent som iaftes, vågner vores datter omkring 22.30 og går ud i stuen og spørg hendes far hvor jeg er (far rejser ca. 1 uge til udlandet hver 4 uge ...

Annonce

... og hun reagere ved at være tættere på mig den tid han er væk. OG hun er god til at snakke om at hun savner ham)

Nu havde jeg ekstraordinært været væk i 2 dage med arb og kommet hjem igen.

Så da hun står op, virker hun lidt ked sf det, da far fortæller at jeg er her, men at jeg sover. Jeg høre at han følger hende på potten, hun ved ikke rigtig hvad hun vil, så vil hun ikke lave pøller, så siger hun at det gør ondt, så vil hun gerne tisse.. Min kæreste når og stille hende 12 spørgsmål, men får ikke rigtig svar på noget. De går ind i seng igen og hun får besked på og sige hvad det er hun vil og holde op med at skabe sig!

Det var for meget for mig! Far fik hende puttet og da han kom i stuen ville jeg snakke med ham. Jeg mener ikke at han skal/kan snakke/stille alle disse spørgsmål så sent, især hun lige er vågnet og måske en smule forvirredes og træt.

Han mener helt bestemt at hun godt kan svare på alle hans spørgsmål, som var det midt på dagen. Jeg bøjer jeg gerne, hvis jeg pylre for meget, men jeg mener at han stillet for store krav på det givende tidspunkt! Hvad kan vi egentlig forvente sf en på 3 år?

Håber på lidt flere gode råd! 🙏🏻

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.