Brev:
Er jeg for pylret over fars opdragelse?
28. oktober 2021
Alder:
3 år, 1 mdr.
Er jeg for pylret over fars opdragelse?
Hej Helen,
Min kæreste og jeg har vores datter på 3 år. Et dejligt lille livs-stykke, hvor du før har givet os gode råd i forhold til hendes manglende søvn. Vores datter har en fantastisk far og jeg har en dejlig kæreste!
Men vi har en udfordring og vi er dybt uenige! Jeg har et konkret eksempel, som har udspillet sig nogle gange i forskellige situationer og jeg har simpelthen brug for og vide om jeg desværre er blevet en ALT for pylret forældre!
Vores datter på 3 år er 100% renlig, vi tager hende med på potten omkring kl.22.30 og her får hun tisse af, nærmest i søvne. Det fungere rigtig fint!
Når jeg gør det, forsøger jeg ligesom og styrer situationen.. Jeg fortæller vores datter at nu skal hun lige på potten. Jeg bære hende fra sengen og ud på potten. Sidder ved hende, hun tisser, jeg tørre hende og bære hende ind i seng. Lyset er slukket og vi taler ikke sammen. Siger hun eks. hvor er far, svare jeg hende kort at far sidder i stuen, men vi skal ikke til at hyggesnakke nu… Det fungere for mig!
Så sent som iaftes, vågner vores datter omkring 22.30 og går ud i stuen og spørg hendes far hvor jeg er (far rejser ca. 1 uge til udlandet hver 4 uge og hun reagere ved at være tættere på mig den tid han er væk. OG hun er god til at snakke om at hun savner ham)
Nu havde jeg ekstraordinært været væk i 2 dage med arb og kommet hjem igen.
Så da hun står op, virker hun lidt ked sf det, da far fortæller at jeg er her, men at jeg sover. Jeg høre at han følger hende på potten, hun ved ikke rigtig hvad hun vil, så vil hun ikke lave pøller, så siger hun at det gør ondt, så vil hun gerne tisse.. Min kæreste når og stille hende 12 spørgsmål, men får ikke rigtig svar på noget. De går ind i seng igen og hun får besked på og sige hvad det er hun vil og holde op med at skabe sig!
Det var for meget for mig! Far fik hende puttet og da han kom i stuen ville jeg snakke med ham. Jeg mener ikke at han skal/kan snakke/stille alle disse spørgsmål så sent, især hun lige er vågnet og måske en smule forvirredes og træt.
Han mener helt bestemt at hun godt kan svare på alle hans spørgsmål, som var det midt på dagen. Jeg bøjer jeg gerne, hvis jeg pylre for meget, men jeg mener at han stillet for store krav på det givende tidspunkt! Hvad kan vi egentlig forvente sf en på 3 år?
Håber på lidt flere gode råd! 🙏🏻