Brev:
Ulvetimen med to børn
11. november 2020
Alder:
2 år, 11 mdr.
Ulvetimen med to børn
Hej Helen
Tusind tak for en fantastisk brevkasse, vi har flittigt læst med siden vores første barn, men er nu nødt til at stille vores eget første spørgsmål.
Vi har storebror på næsten tre år (2/12) og lillesøster på fire måneder.
Lillesøster sover næsten ikke om dagen, hvis vi er heldige, tager hun en kort lur på en halv time, og inden det, har jeg jo gået med hende i hvert fald 20 minutter. Den tid går jo fra storebror, der så sidder inden for enten med en mobil eller sidder og leger, hvilket han er god til. Men igen - alene. Og det går ondt helt ind i hjertet. Når jeg så tager hende op, så enten ammer jeg (igen tid fra ham, fordi jeg “bare” sidder i sofaen) eller så lægger jeg hende fra mig og leger med ham. Men så kommer hun til at ligge alene, og mit fulde fokus er derfor ikke på Sigurd, fordi jeg hele tiden har et øje på hende.
Han bliver hurtigt frustreret, og samtidig er han lige startet i børnehave, så der er mange følelser i det her bette menneske. Han er vant til, at når han kiggede op fra leg eller andet, så mødte han vores øjne, og dette kan vi grundet lillesøster ikke efterleve mere, og det gør ondt. Og så er vi nok tilbøjelige til ikke at være faste nok. Vi afviger hurtigt i det vi siger, fordi vi synes det er synd for ham.
Vi er helt klar over, at han jo ikke er den første eller sidste, der får en søskende, men vi mangler hjælp til, hvordan vi kan klare denne ulvetime efter børnehave, hvor jeg er alene med dem i cirka to timer, inden far kommer hjem.
Vi glæder os til at høre fra dig :)
Kærlig hilsen
K og S