Brev:
2 årig strid
4. juli 2020
Alder:
2 år, 1 mdr.
2 årig strid
Hej Helen.
Vores datter der lige er fyldt 2 er i de seneste måneder begyndt at være ekstrem hysterisk og vel det man kalder meget strid.
Hun kan blive fuldstændig hysterisk og vil intet om det så er en bagatel at tage en støvle på, skifte en ble, tage en simpel bluse på. Det ender nogen gange med vi nærmest skal 2 mand til at tage tøj på hende.
Dertil er der også maden hun begynder at smide med både i hjemmet og også i vuggestuen har vi fået at vide. Hun sidder virkelig tester os og sidder og kaster med maden og smiler bare. Os forældres sikringer står virkelig på prøve, når vi en hel dag skal omgåes hende med de anfald hun får i stor stil og så afsluttende med hun sidder og smider med maden. Dertil syntes vi heller ikke hun spiser ret meget og det kan også frustrerer. Om det så er meget børnevenlige retter, så tager hun måske 3 pasta skruer, intet kød overhovedet og så en håndfuld grøntsager og så vil hun ned fra bordet
Det er virkelig svær at bevare overskuddet når det kan være nærmest hele dage det står på, hvor alting hun ikke lige får efter sin smag, så bliver der skreget/græt. Nogen gange falder vi måske endda lidt i fælden at vi begynde at bøje os, da man bare ikke orker kampen igen og andre gange kommer stædigheden op i os at det ikke kan passe det er en 2 årig der skal bestemme.
Inderst inde er vi rigtig frustreret og kede af det, da vi jo vil hende det bedste. Hun har dog selvfølgelig også mange perioder hvor hun er en glad pige, med fuld af aktivitet og har allerede et rigtig godt sprog.
Vi ved der ikke findes noget gyldent pædagoisk trick der stopper hysteriet og gråd, men hvordan skal vi forholde os.
Som når hun sidder og kaster med maden og bare griner af os når vi hæver stemmen
Når det er hun ikke vil de simple ting som hav en bluse eller ble på.
Hilsen os