2 årig strid

4. juli 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

2 årig strid

Hej Helen.

Vores datter der lige er fyldt 2 er i de seneste måneder begyndt at være ekstrem hysterisk og vel det man kalder meget strid.
Hun kan blive fuldstændig hysterisk og vil intet om det så er en bagatel at tage en støvle på, skifte en ble, tage en simpel bluse på. Det ender nogen gange med vi nærmest skal 2 mand til at tage tøj på hende.

Dertil er der også maden hun begynder at smide med både i hjemmet og også i vuggestuen har vi fået at vide. Hun sidder virkelig tester os og sidder og kaster med maden og smiler bare. Os forældres sikringer står virkelig på prøve, når vi en hel dag skal omgåes hende med de anfald hun får i stor stil og så afsluttende med hun sidder og smider med maden. Dertil syntes vi heller ikke hun spiser ret meget og det kan også frustrerer. Om det så er meget børnevenlige retter, så tager hun måske 3 pasta skruer, intet kød overhovedet og så en håndfuld grøntsager ...

Annonce

... og så vil hun ned fra bordet

Det er virkelig svær at bevare overskuddet når det kan være nærmest hele dage det står på, hvor alting hun ikke lige får efter sin smag, så bliver der skreget/græt. Nogen gange falder vi måske endda lidt i fælden at vi begynde at bøje os, da man bare ikke orker kampen igen og andre gange kommer stædigheden op i os at det ikke kan passe det er en 2 årig der skal bestemme.

Inderst inde er vi rigtig frustreret og kede af det, da vi jo vil hende det bedste. Hun har dog selvfølgelig også mange perioder hvor hun er en glad pige, med fuld af aktivitet og har allerede et rigtig godt sprog.

Vi ved der ikke findes noget gyldent pædagoisk trick der stopper hysteriet og gråd, men hvordan skal vi forholde os.

Som når hun sidder og kaster med maden og bare griner af os når vi hæver stemmen
Når det er hun ikke vil de simple ting som hav en bluse eller ble på.

Hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor