Brev:
Hjælp til adfærd
9. januar 2020
Alder:
4 år, 3 mdr.
Hjælp til adfærd
Hej Helen
Jeg skriver til dig da jeg har to store ting jeg gerne vil tale med dig om. Den første ting er min datter på 4 og hendes adfærd. Vi har længe været sikre på at vi har en datter der er meget selvstændig og social, hvilket er fint og dejligt, men det er også lidt problematisk synes jeg.
Jeg vil starte med en erindring jeg har om da hun gik i vuggestue. Vi var til sommerfest i vuggestuen, og alle børnene rendte rundt sammen med deres forældre, selv når der var opvisning sad børnene med deres forældre. Vores datter var den eneste som ikke ville sidde hos mig, hun ville sidde ved en andens mor. Så kunne jeg ellers sidder der alene og ligne en eller anden mærkelig type der kun var der for selskabets skyld..
Så snart vi er hjemme ved andre, er det kun dem der duer, kun dem der må hjælpe hende på toilettet og kun dem der må tale med hende. Hun kan undgå os i flere timer og bare hænge ud hos andre. ...
...
Når vi har gæster er det igen kun dem der duer og hun ignorerer os og bruger os slet ikke.
Når hun er til gymnastik vil hun ofte hellere sidde sammen med andre mødre end mig. Det er også sådan med hendes far. Når vi er ovre hos moster eller moster er hos os, er det kun hende der må give hende vand, mad, opmærksomhed etc.
Vi har et dejligt forhold med vores datter, og hun er en meget glad, intelligent pige med ben i næsen og meget fremme i skoene. vi siger tit vi elsker hinanden og krammer og kysser hele tiden. Jeg ser dog aldrig andre børn gøre det her. Da vi var til julestue sidste år, var hun sammen med andre og alle var med deres forældre, mens mig og min kæreste bare sad for os selv. Jeg er en super sjov mor, og hygger meget om mine børn. Vi har det super godt og der har aldrig været grund til hun skulle trække sig.
Hvad tænker du om dette? jeg har som sagt aldrig set nogen andre gøre sådan.
Hilsen