Dagsrytme til 6 måneder

29. januar 2024

Alder:
6 mdr.

Dagsrytme til 6 måneder

Hej Helen

Jeg håber du vil kunne hjælpe mig lidt med et bud på en dagsrytme. Alle bøger / artikler tager udgangspunkt i børn der sover til en 8 tiden og en formiddagslur ved en 9.30 tiden

Men pigerne og storebror står altså op og begynder dagen 5.45/6.
De skal i vuggestue når de er 8 måneder og det stresser mig vildt i forhold til mad! Nå men de står op 5.45 ca som om de kender klokken. De vil skulle være afleveres 6.30 sammen med storebror så det er egentlig fint nok.

Får morgenflaske 6.30 ca
Puttes til lur ca kl 8 og sover 3 timer ...

Annonce

... og så vækker jeg dem. Synes det er en lang lur

Kommer op for en lille flaske og en halv times tid efter grød
Så en flaske til at sove op 2 timer efter vågentidspunkt

Sover her 2-3 timer og så er klokken omkring 15.30/16
Får en lille flaske og kl 17.30 får de aftengrød / grøntsagsmos

Kl 19.30 puttes de til nat med en stor flaske og sover indtil mellem 23-01 hvor de igen får en stor flaske og sover så til 5.30-5.45

Men maden. Hvordan pokker skal det begynde at flettes ind synes de klatspiser meget.
Hvad tænker du?

Bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder