Amning som vinden blæser

24. januar 2023

Alder:
6 mdr.

Amning som vinden blæser

Kære Helen

Dejlige lillebror vil gerne die ofte om natten. For ofte til, at mor kan få nok søvn.
Han har haft lange perioder, hvor han blev ammet hver 3./4. time om natten. På det seneste vil han imidlertid gerne die kl 22, kl 1/2, kl 3/4 og kl 6. Pyh ha. Han går i seng kl 19. Han bliver 7 måneder den 10. februar.

Han spiser ikke så meget fast føde (max 50 gr pr måltid), fordi han ikke vil have mere. Jeg tilbyder ham 3 måltider lige nu, fordi han på ingen måde er interesseret i grød om morgenen - heller ikke efter de nætter, hvor han kun dier hver 3./4. time.

Lige nu er han forkølet, og tand nr. 2 er på vej op - at dømme efter gnaven i fingre, legetøj og savlen. Og så vågner han meget tit og vil kun sove igen, hvis han bliver ammet.

Han ...

Annonce

... sover også meget lidt om dagen. Formiddag: 30-45 min. Middag: 1 time. Eftermiddag: 45 min - 1.5 time (1.5 time, hvis han bliver rullet rundt i barnevogn, vel og mærket).

Han vågner ofte med et hyl af den anden verden - også selvom vi som regel putter ham, inden han er helt faldet i søvn.

Vi er startet på indkøring I vuggestuen, hvor han storcharmer hele bundtet - men søvnen og den hyppige dien var allerede startet inden da.

Del gerne dine tanker og måske forslag med mig. Skal jeg f.eks. tilbyde ham vand om natten, når han vil die hele tiden? Han bliver tosset, hvis jeg bare giver ham sutten. Og da jeg er træt, giver jeg efter og ammer ham.

Ud over ovenstående er han er glad, energisk, social og meget smilende baby.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren