Ønske om barn nr 2

21. april 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Ønske om barn nr 2

Hej Helen,

Min mand og jeg har vores skønne dreng William, som er 2 år og 3 mdr. det tog os næsten 2 år at blive gravide og havde i den tid en abort i uge 9. Vi blev gravide naturligt.

Nu er sagen den at vi gerne snart ønsker, at gå igang med en lillebror/lillesøster.

Vi valgte efter jeg havde født, at jeg ikke skulle tage prævention, da jeg ville forsøge at “holde min krop ren” nu det tig så lang tid første gang. Det som bekymre og stresser mig allerede nu er, at min cyklus er ret lang. De sidste 4 mdr har den været på mellem 34-37 dage og normalt er det for mig omkring 31 dage. Min cyklus var også meget svingene da jeg stoppede på p-piller, men frygter allerede nu den stres jeg havde ved sidst vi ønskede et barn.

Det skal siges at jeg ...

Annonce

... stadig ammer William til natten og ofte 1 Max 2 gange om natten. Vi samsover og opdager kun kort at han spørger efter amningen, og vi sover gerne 11-13 timer hver nat, så det er ingen udfordring, men deadline for stop er personligt sat til d 1.7.22.

Har du nogle gode råd til om man med fordel kan gøre noget for at ens cyklus bliver mere normal og nemmere at regne ægløsning ud fra?
Kan det være amningen som spiller ind i forhold til min cyklus?

Sidebemærkning, så er jeg på ingen måde overvægtig (184 cm og 71 kg) jeg løber 2-3 gange om ugen og spiser sundt og varieret.

Sidst endte jeg til psykolog osv fordi det tog så hårdt på mig og ønsker ikke at ende der igen! Så håber du kan give mig et godt råd/fif.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder