Brev:
Ønske om barn nr 2
21. april 2022
Alder:
2 år, 3 mdr.
Ønske om barn nr 2
Hej Helen,
Min mand og jeg har vores skønne dreng William, som er 2 år og 3 mdr. det tog os næsten 2 år at blive gravide og havde i den tid en abort i uge 9. Vi blev gravide naturligt.
Nu er sagen den at vi gerne snart ønsker, at gå igang med en lillebror/lillesøster.
Vi valgte efter jeg havde født, at jeg ikke skulle tage prævention, da jeg ville forsøge at “holde min krop ren” nu det tig så lang tid første gang. Det som bekymre og stresser mig allerede nu er, at min cyklus er ret lang. De sidste 4 mdr har den været på mellem 34-37 dage og normalt er det for mig omkring 31 dage. Min cyklus var også meget svingene da jeg stoppede på p-piller, men frygter allerede nu den stres jeg havde ved sidst vi ønskede et barn.
Det skal siges at jeg stadig ammer William til natten og ofte 1 Max 2 gange om natten. Vi samsover og opdager kun kort at han spørger efter amningen, og vi sover gerne 11-13 timer hver nat, så det er ingen udfordring, men deadline for stop er personligt sat til d 1.7.22.
Har du nogle gode råd til om man med fordel kan gøre noget for at ens cyklus bliver mere normal og nemmere at regne ægløsning ud fra?
Kan det være amningen som spiller ind i forhold til min cyklus?
Sidebemærkning, så er jeg på ingen måde overvægtig (184 cm og 71 kg) jeg løber 2-3 gange om ugen og spiser sundt og varieret.
Sidst endte jeg til psykolog osv fordi det tog så hårdt på mig og ønsker ikke at ende der igen! Så håber du kan give mig et godt råd/fif.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Mor