Brev:
Ang. Første lægeundersøgelse
15. oktober 2021
Alder:
0 mdr.
Ang. Første lægeundersøgelse
Hej Helen!
Du har allerede svaret på et spørgsmål fra mig og tusind tak for det.
Jeg har bestilt tid til den famøse “første lægeundersøgelse”. Det viste sig at denne undersøgelse i mit lægehus tilbydes af enten en social- og sundhedsassistent eller en jordmoder. Jeg tænker at mit lægehus er lidt præget af lægemangel. Jeg fik tid hos jordemoderen som lød rigtigt rar, men som hun sagde “her er det os (hende og SOSU-assistenten) der udfylder svangerskabspapirerne”
Som jeg kan læse mig til og høre i din podcast, er det vel mere end selve udfyldelse af papirerne? Med al respekt for jordemoderens faglighed gør det mig lidt utryg, at jeg ikke skal tale med en læge. Er det normal procedure at det ikke nødvendigvis er ens egen vante praktiserende læge?
Venlig hilsen
Mig