Brev:
Alene med to børn - gode råd at klare det
27. oktober 2021
Alder:
1 mdr.
Alene med to børn - gode råd at klare det
Hej Helen😊
Så er der opstået en ny situation herhjemme. Min mand har fået aftenarbejde, hvilket betyder, at jeg skal ‘klare’ to børn med meget forskellige behov alene.
Jeg fik en dårlig smagsprøve i går, så kan slet ikke se, hvordan jeg skal klare det. Storebror på 3 skal hentes, leges med, spise og puttes. Lillebror på 6 uger (født 11 dage efter termin) er begyndt at være umulig/urolig om eftermiddagen. Han har nærmest ikke grædt indtil nu, men de sidste par dage har han slet ikke kunne overgive sig til søvnen om eftermiddagen og er dermed blevet meget ulykkelig. Når han endelig falder i søvn, så sover han kun mellem 5-15 min inden han bliver urolig og græder igen.
Jeg har prøvet at vugge i armene, og det er klart det, der fungerer bedst, men det er bare ikke holdbart for så har jeg ikke armene fri til at lege og sørge for den store. Derudover har jeg prøvet slyngevuggen med motor og bæresele, men det er som om, at han er blevet så overtræt, at han ikke kan finde ro. Jeg synes, at jeg forsøger at putte ham, når han viser tegn på det, men det er klart, at der sker meget omkring ham på det tidspunkt med en storebror hjemme. Det er meget vigtigt for mig, at storebror ikke hele tiden kommer til at føle sig tilsidesat og at vi som det mindste har mulighed for en stille og nærværende putning.
Har du nogle råd til, hvordan jeg kan forsøge at tilfredsstille begges behov, og hvordan jeg kan klare eftermiddag/aften? Og hvordan jeg kan afhjælpe lillebrors eftermiddags/aften uro?
Tak for nogle altid brugbare råd😊