Dagplejen - 12 mdr.

26. maj 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Dagplejen - 12 mdr.

Kære Helen

Nu skriver jeg allerede igen.. Jeg sætter stor pris på dine tidligere svar, og vil derfor spørge dig til råds igen.

Min datters indkøring i dagplejen startede midt i april. Hendes indkøring har været lidt lang, nok for lang, men vi startede, på dagplejens anbefaling, med fire dage, hvor hun var der 10 min, fire dage, hvor hun var der 30 min, og derefter steg tiden stille og roligt, men hun har indtil videre kun været der fra 8-14 to gange, i dag er tredje dag (dagplejen har også lige været syg i halvanden uge). Dagplejen kan nemt putte min datter, der er intet problem, selvom vi altid har haft lidt udfordringer med det herhjemme - men det er heldigvis, som du skrev, noget andet i dagplejen :)

Min datter vil intet spise i dagplejen, men hun må heller ikke rigtig sidde med maden selv - dagplejen mener, det sviner for meget, ØV. Herhjemme er frokostmåltidet, der hvor hun spiser mest, og hun bliver tilbudt mad med 1-2 timers mellemrum hele dagen, især fordi hun bare er en meget lille pige, som helst ikke skal tabe sig. Er bare møg ærgerlig over, at hun efter næsten halvanden måned stadig ikke vil spise i dagplejen. Er det normalt?

Hun har endnu ikke haft en dag, hvor hun ikke græder/pyldre det meste af hendes vågne tid i dagplejen, og hun er blevet mere ked af det, når vi afleverer hende. Hvad er normalt?

Jeg synes, det er svært at vurdere, hvad der er normalt, og dagplejen er ikke til så stor hjælp, når jeg spørger hende - hendes svar til mine spørgsmål er altid, at børn er forskellige, så ...

Annonce

... det er svært for hende at vurdere.

Dagplejen har nævnt, at min datter ofte kravler ud i gangen og sidder for sig selv og leger (når ikke hun græder), hun vil ikke sidde inde ved de andre.

Dagplejen har sagt, at hun ikke føler, at min datter ikke kan lide dem, hun føler, at hun er tryg ved hende, og den fornemmelse har jeg egentlig også haft de fleste dage, men er begyndt at tvivle lidt.

Vi føler vores datter er blevet meget mere pyldret omkring andre mennesker, siden hun er startet i dagpleje. Hun er til gengæld blevet mere glad, når det bare er hendes far og jeg, der er sammen med hende. Er det normalt?

Vi overvejer kraftigt at tage hende ud af dagplejen, og jeg passer hende herhjemme i stedet, fordi det bare ikke føles rart at aflevere en pige som er ked, og fordi jeg lige nu er jobsøgende, og jobsøgningen kan bare sættes på pause, og udskydes til det giver mening. Min store bekymring er dog, om vi bare gør problemet større ved at vente til efter sommerferien, og det der vil være endnu svære for hende at blive kørt ind? Og så har vi heller ikke nogen omgangskreds med jævnaldrende børn, så hun mister noget stimuli, og jeg er derfor nervøs for, at jeg ikke kan tilfredsstille hendes behov herhjemme.

På forhånd mange tak for svar.

Mange hilsner herfra

PS: Dagplejen sagde i dag, da jeg hentede min datter, at hun havde forsøgt at give hende mad, hun kunne sidde med selv - langt om længe :) Men hun rørte det ikke, så det var desværre ikke det, som skulle til. Og væske rører hun heller ikke der.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder