Brev:
Dagplejen - 12 mdr.
26. maj 2021
Alder:
12 mdr.
Dagplejen - 12 mdr.
Kære Helen
Nu skriver jeg allerede igen.. Jeg sætter stor pris på dine tidligere svar, og vil derfor spørge dig til råds igen.
Min datters indkøring i dagplejen startede midt i april. Hendes indkøring har været lidt lang, nok for lang, men vi startede, på dagplejens anbefaling, med fire dage, hvor hun var der 10 min, fire dage, hvor hun var der 30 min, og derefter steg tiden stille og roligt, men hun har indtil videre kun været der fra 8-14 to gange, i dag er tredje dag (dagplejen har også lige været syg i halvanden uge). Dagplejen kan nemt putte min datter, der er intet problem, selvom vi altid har haft lidt udfordringer med det herhjemme - men det er heldigvis, som du skrev, noget andet i dagplejen :)
Min datter vil intet spise i dagplejen, men hun må heller ikke rigtig sidde med maden selv - dagplejen mener, det sviner for meget, ØV. Herhjemme er frokostmåltidet, der hvor hun spiser mest, og hun bliver tilbudt mad med 1-2 timers mellemrum hele dagen, især fordi hun bare er en meget lille pige, som helst ikke skal tabe sig. Er bare møg ærgerlig over, at hun efter næsten halvanden måned stadig ikke vil spise i dagplejen. Er det normalt?
Hun har endnu ikke haft en dag, hvor hun ikke græder/pyldre det meste af hendes vågne tid i dagplejen, og hun er blevet mere ked af det, når vi afleverer hende. Hvad er normalt?
Jeg synes, det er svært at vurdere, hvad der er normalt, og dagplejen er ikke til så stor hjælp, når jeg spørger hende - hendes svar til mine spørgsmål er altid, at børn er forskellige, så det er svært for hende at vurdere.
Dagplejen har nævnt, at min datter ofte kravler ud i gangen og sidder for sig selv og leger (når ikke hun græder), hun vil ikke sidde inde ved de andre.
Dagplejen har sagt, at hun ikke føler, at min datter ikke kan lide dem, hun føler, at hun er tryg ved hende, og den fornemmelse har jeg egentlig også haft de fleste dage, men er begyndt at tvivle lidt.
Vi føler vores datter er blevet meget mere pyldret omkring andre mennesker, siden hun er startet i dagpleje. Hun er til gengæld blevet mere glad, når det bare er hendes far og jeg, der er sammen med hende. Er det normalt?
Vi overvejer kraftigt at tage hende ud af dagplejen, og jeg passer hende herhjemme i stedet, fordi det bare ikke føles rart at aflevere en pige som er ked, og fordi jeg lige nu er jobsøgende, og jobsøgningen kan bare sættes på pause, og udskydes til det giver mening. Min store bekymring er dog, om vi bare gør problemet større ved at vente til efter sommerferien, og det der vil være endnu svære for hende at blive kørt ind? Og så har vi heller ikke nogen omgangskreds med jævnaldrende børn, så hun mister noget stimuli, og jeg er derfor nervøs for, at jeg ikke kan tilfredsstille hendes behov herhjemme.
På forhånd mange tak for svar.
Mange hilsner herfra
PS: Dagplejen sagde i dag, da jeg hentede min datter, at hun havde forsøgt at give hende mad, hun kunne sidde med selv - langt om længe :) Men hun rørte det ikke, så det var desværre ikke det, som skulle til. Og væske rører hun heller ikke der.