Brev:
Dagpleje - 10 mdr.
2. december 2020
Alder:
10 mdr.
Dagpleje - 10 mdr.
Kære Helen
Uh, jeg synes det er en voldsom svær tid.
Jeg har desværre fået en dagpleje, hvor tillid slet ikke er der, og vi er kommet helt skævt ind på hinanden, samt hun gør nogle det gør virkelig ondt i maven på mig. jeg har fået tildelt ny dagpleje fra den 1/1, men følelse pt. helt uoverskueligt at komme der til og min søn reagere max på, når han er afsted og kommer hjem, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op?
Vi startet som tidligere beskrevet opstart i oktober i dagpleje.
I den periode har hun har en længere sygdom, ferie og min søn har været syg. Hvilket har gjort at han har været hjemme i en uge adgangen i flere omgange.
Min søn bliver helt stille ved aflevering og holder fast alt hvad han lært, og tårerne presser sig på. De fleste dage, når hun at gå med ham inden det går i gråd.
Vi var faktisk kommet ind i en rigtig fin periode med 1-2 opvågninger. Mén efter han er startet i dagpleje er han så urolig og nærmest i panik om natten. Vågner i gråd (aldrig gjort før) - hvis han er hjemme over længere tid 2-3 døgn forsvinder det, og han bliver sig selv igen.
Grundet sygdom har han været hjemme en uge, da vi nået dag 3 dag sov han helt normalt med bare 1 enkelt opvågning og fortsatte resten af dagene med en enkelt eller to opvågninger.
I går skulle han retur i dagpleje og vi har så haft et KAOS af en aften nat, 14 opvågninger i kort gråd inden midnat bare og vågen fra 03-06.
Jeg sidder virkelig med følelsen af jeg udsætter mit barn for et kæmpe traume og jeg er verdens dårligste mor :(. Dette er slet i flere omgange, at han kommer til normalen, og lige så snart han starter op igen er det noget rigtig møg og det fortsætter. Det skal lige siges, at han sagtens kan være ved min mor en hel dag uden det påvirker noget som helst.
Min søn tager en god formiddagslur, hvilket nok især skyldes de hårde nætter. Og dette har jeg tydeliggjort overfor min dp flere gange.
Min dagpleje virker lettere irriteret over hans rytme, og lytter slet ikke til hvad jeg siger:(
Vores dag ser ca. sådan ud nu.
6.45 stå op
Formiddagslur 09.15 - 10.45
Eftermiddagslur 13.15-15.30
Godnat 18.45
Min søn bliver ca. afleveret kl. 07.30.
Flere gange har hun lagt han 30 minutter efter han er kommet. Så har har kun været vågen lidt over en time. :/ - også ligger hun ham til 2. Lur 11.30 og vågner igen 13.45 - hvilket gør af resten af dagen er kaos, med over træt baby, som ingen aftensmad spiser fordi han er alt alt for træt og slet ikke kan hænge sammen fra 16- og frem til putning.
En 3. Lur er en mulighed for, så får jeg ham aldrig til at sove kl. 19.00
Andre gange har hun holdt ham kørende til 10.30 hvor så har været så færdig at han har sovet 3 timer; også har vi samme problem igen. Flere gange har hun også fortalt at hun har vækket ham. :(
Det hele handler om at han bare skal passe ind i hendes rytme og de drenge hun har på +2 år. Hvor de spiser frokost 10.45 og sover 11.30.
Jeg har prøvet om rytme ikke bare kunne skubbes lidt, så det passet lidt ind med os alle, men der slet ikke nogen forståelse. :(
Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal gøre og hvordan jeg skal takle det her?
Et ekstra spørgsmål. Ift tidligere sendt madplan. Hvordan ser det ud nu og er der nogle justeringer ift. mælkemåltider?
De venligste hilser fra os