Dagpleje - 10 mdr.

2. december 2020

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Dagpleje - 10 mdr.

Kære Helen

Uh, jeg synes det er en voldsom svær tid.

Jeg har desværre fået en dagpleje, hvor tillid slet ikke er der, og vi er kommet helt skævt ind på hinanden, samt hun gør nogle det gør virkelig ondt i maven på mig. jeg har fået tildelt ny dagpleje fra den 1/1, men følelse pt. helt uoverskueligt at komme der til og min søn reagere max på, når han er afsted og kommer hjem, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op?

Vi startet som tidligere beskrevet opstart i oktober i dagpleje.
I den periode har hun har en længere sygdom, ferie og min søn har været syg. Hvilket har gjort at han har været hjemme i en uge adgangen i flere omgange.

Min søn bliver helt stille ved aflevering og holder fast alt hvad han lært, og tårerne presser sig på. De fleste dage, når hun at gå med ham inden det går i gråd.

Vi var faktisk kommet ind i en rigtig fin periode med 1-2 opvågninger. Mén efter han er startet i dagpleje er han så urolig og nærmest i panik om natten. Vågner i gråd (aldrig gjort før) - hvis han er hjemme over længere tid 2-3 døgn forsvinder det, og han bliver sig selv igen.

Grundet sygdom har han været hjemme en uge, da vi nået dag 3 dag sov han helt normalt med bare 1 enkelt opvågning og fortsatte resten af dagene med en enkelt eller to opvågninger.

I går skulle han retur i dagpleje og vi har så haft et KAOS af en aften nat, 14 opvågninger i kort gråd inden midnat bare og vågen fra 03-06.

Jeg sidder virkelig med følelsen af jeg udsætter mit barn for et kæmpe traume og jeg er verdens dårligste mor :(. Dette er slet i flere omgange, at han kommer til normalen, og lige så snart han starter op igen er det noget rigtig ...

Annonce

... møg og det fortsætter. Det skal lige siges, at han sagtens kan være ved min mor en hel dag uden det påvirker noget som helst.

Min søn tager en god formiddagslur, hvilket nok især skyldes de hårde nætter. Og dette har jeg tydeliggjort overfor min dp flere gange.

Min dagpleje virker lettere irriteret over hans rytme, og lytter slet ikke til hvad jeg siger:(

Vores dag ser ca. sådan ud nu.

6.45 stå op
Formiddagslur 09.15 - 10.45
Eftermiddagslur 13.15-15.30
Godnat 18.45

Min søn bliver ca. afleveret kl. 07.30.

Flere gange har hun lagt han 30 minutter efter han er kommet. Så har har kun været vågen lidt over en time. :/ - også ligger hun ham til 2. Lur 11.30 og vågner igen 13.45 - hvilket gør af resten af dagen er kaos, med over træt baby, som ingen aftensmad spiser fordi han er alt alt for træt og slet ikke kan hænge sammen fra 16- og frem til putning.

En 3. Lur er en mulighed for, så får jeg ham aldrig til at sove kl. 19.00

Andre gange har hun holdt ham kørende til 10.30 hvor så har været så færdig at han har sovet 3 timer; også har vi samme problem igen. Flere gange har hun også fortalt at hun har vækket ham. :(

Det hele handler om at han bare skal passe ind i hendes rytme og de drenge hun har på +2 år. Hvor de spiser frokost 10.45 og sover 11.30.

Jeg har prøvet om rytme ikke bare kunne skubbes lidt, så det passet lidt ind med os alle, men der slet ikke nogen forståelse. :(

Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal gøre og hvordan jeg skal takle det her?

Et ekstra spørgsmål. Ift tidligere sendt madplan. Hvordan ser det ud nu og er der nogle justeringer ift. mælkemåltider?

De venligste hilser fra os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.