Hård mave ved overgang til MME

12. oktober 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Hård mave ved overgang til MME

Hej Helen

Efter de seneste ammeudfordringer, som jeg skrev om sidst, er vi gået over til flaske og MME. Det er en lille uge siden, vi startede, men jeg synes, at det vores søns mave begynder at drille.

Han havde afføring hver dag de første par dage - dog mere fast end normalt, men nu er der gået et par døgn uden. Han tager nogle ture i løbet af dagen, hvor han presser og græder, men uden resultat i bleen. Derudover virker han glad.

Jeg har læst lidt om, hvad man kan gøre, men er lidt i tvivl om, hvad man selv kan, og hvor lægen skal indover:

- Jeg har læst, at man kan tilbyde vand til barnet, men hvor ofte og hvor meget? Jeg vil jo helst ikke have at det fylder i ...

Annonce

... stedet for noget med energi i. Vores søn fylder i øvrigt 3 måneder i morgen, hvis det har betydning?

- Jeg har også set Lactulose og Movicol nævnt; men er det noget, lægen skal ordinere, eller fås det i håndkøb? Og er det ok at prøve på egen hånd?

- Vi bruger lige nu MME fra Baby&Me, men jeg har overvejet, om vi skal prøve enten HA eller Sensilac fra Nan. Jeg er dog i tvivl om, det er for hurtigt at forsøge med en anden erstatning; om maven bare lige skal vænne sig til, at den ikke længere får modermælk? Hvor længe vil du generelt sige, at man skal give det, inden man forsøger en ny type MME? Jeg vil jo helst ikke “forvirre” maven mere end den er i forvejen.

Med venlig hilsen
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien