Brev:
Hård mave ved overgang til MME
12. oktober 2020
Alder:
3 mdr.
Hård mave ved overgang til MME
Hej Helen
Efter de seneste ammeudfordringer, som jeg skrev om sidst, er vi gået over til flaske og MME. Det er en lille uge siden, vi startede, men jeg synes, at det vores søns mave begynder at drille.
Han havde afføring hver dag de første par dage - dog mere fast end normalt, men nu er der gået et par døgn uden. Han tager nogle ture i løbet af dagen, hvor han presser og græder, men uden resultat i bleen. Derudover virker han glad.
Jeg har læst lidt om, hvad man kan gøre, men er lidt i tvivl om, hvad man selv kan, og hvor lægen skal indover:
- Jeg har læst, at man kan tilbyde vand til barnet, men hvor ofte og hvor meget? Jeg vil jo helst ikke have at det fylder i stedet for noget med energi i. Vores søn fylder i øvrigt 3 måneder i morgen, hvis det har betydning?
- Jeg har også set Lactulose og Movicol nævnt; men er det noget, lægen skal ordinere, eller fås det i håndkøb? Og er det ok at prøve på egen hånd?
- Vi bruger lige nu MME fra Baby&Me, men jeg har overvejet, om vi skal prøve enten HA eller Sensilac fra Nan. Jeg er dog i tvivl om, det er for hurtigt at forsøge med en anden erstatning; om maven bare lige skal vænne sig til, at den ikke længere får modermælk? Hvor længe vil du generelt sige, at man skal give det, inden man forsøger en ny type MME? Jeg vil jo helst ikke “forvirre” maven mere end den er i forvejen.
Med venlig hilsen
C