Brev:
Tænder - 3 mdr.
25. september 2020
Alder:
3 mdr.
Tænder - 3 mdr.
Kære Helen,
Jeg skriver til dig, idet jeg tror, at min datter på 15 uger er ved at få tænder. Hun er begyndt at savle utrolig meget. Har savlet lidt tidligere, men det har virkelig taget til her den sidste uges tid. Samtidig er hun begyndt at bide i alt, hvad hun kan få fat i. Jeg lagde først rigtig mærke til det, da hun begyndte at bide mig, når jeg ammede hende. Hun tager f.eks. fat i min hånd og putter min finger i munden for at bide i den. Hun har fået en bidering, som er blevet hendes nye bedste ven😊
Vi er de sidste 2 nætter blevet vækket hveranden time af mindre gråd fra hende. Hun er ikke voldsomt ked af det, men vi kan høre/ mærke på hende, at en sut virker ikke, så jeg ender med at give hende en lille smule bryst, hvorefter hun falder omkuld ved brystet kort tid efter. Hun er ellers en baby der sover ganske fint om natten.
Jeg har hørt at min kan købe sådan nogle “gumme-dråber”, som skulle lindre den ømhed der må være i barnets gummer. Kender du til disse og i så fald, er det noget du kan anbefale?
Er der andet vi kan gøre i forbindelse med at min datter får tænder? Her tænker jeg primært på om natten, for kan også mærke på hende dagen efter, at det er hårdt for hende at vågne så mange gange.
Tusind tak for din hjælp og altid fantastiske brevkasse☺️