Brev:
Afføring - problematisk
29. juli 2020
Alder:
3 mdr.
Afføring - problematisk
Hej Helen
Jeg har en dreng fra 7/5-20. Han får pt Nutramigen fra apoteket og et brev movicol, om morgenen. Han larmer og presser dog stadig meget. Ingen af forældrene er laktose intolerante, men han havde meget forstoppelse og mavekneb, fra vi kom hjem fra hospitalet og så prøvede vi nutramigen af, og det hjalp på maveknebene.
Så opstartede vi laktulose da han var 4 uger og endte på 20 ml, og stadig kun aff hver 2 dag og meget luft i maven. Da han blev 2 måneder, gik vi over til movicol. Det giver ikke så meget luft i maven, som lacktulosen. Vi har prøvet med halve og hele breve på forskelligetidspunkterafdagen, men et helt brev ville han ikke tage, når der var ekstra væske i og 2 x 1/2 virker ikke. Så nu får han det hele brev om morgenen, uden ekstra væske. Han får ca 800-1000ml mme om dagen.
Mit spørgsmål er egentlig om du har nogle gode råd til at gøre det nemmere for ham? Jeg tænker om jeg skulle tilføje en flaske gul allomin, nan sensilac eller HA? Men jeg syntes ikke helt jeg kan gennemskue forskellen?
Jeg håber du kan hjælpe, så jeg kan slappe lidt af i det her ( er 1 gangs mor) og ikke kun fokusere på hans afføring!
Med venlig hilsen
Louise