Svigter min 2 årige dreng ved indlæggelse

16. juli 2020

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Svigter min 2 årige dreng ved indlæggelse

Kære Helen

Tak for en rigtig god brevkasse.

Jeg er mor til en fantastisk dreng der fylder 2 år om 1 måned. Jeg er højgravid med nr. 2 og har haft en masse komplikationer i denne graviditet der munder ud i et kejsersnit om få dage, 5 uger før termin. Jeg er varslet en indlæggelse på neonatal med en baby der får brug for meget hjælp. Indlæggelsen kan vare mellem 2-5 uger afhængig af babys ve og vel. Selve kejsersnittet og indlæggelsen skal jeg personligt nok klare, men mit hjerte brister når jeg tænker på at jeg ikke kan være derhjemme for min 2 årige dreng, og det svigt han må føle når jeg pludselig ikke er der.

Lige nu er jeg slet ikke sikker på at han må besøge mig på hospitalet da der kun må komme en fast besøgende pga. corona (og det bliver naturligvis min mand).

Han er sådan en lille sej fyr, men egentlig også meget følsom. Og meget meget mor glad. Vi har et helt fantastisk tæt bånd, som jeg er så bange for, at det bliver ødelagt efter mit lange fravær.

Hvad søren skal vi sige ...

Annonce

... til ham om hvorfor mor ikke er hjemme?
Han ved jo ikke hvad et hospital er.

Han accepterer fint når mor ikke er hjemme, hvis far fx siger at mor er ‘på arbejde, nede at handle eller sover’. Det er nogle ord han kender og forstår.

Har du nogle forslag til hvordan vi skal gribe det hele an? Han er også meget tæt med min mand, og vi deler fint alle opgaver imellem os, som at give ham mad, bad, putte ham osv. Så jeg ved at drengene nok skal klare det fint derhjemme. Men vi kan også hver vores ting. Min mand er meget aktiv med ham og de leger altid vildt og er ude på lange ture og på legeplads.

Jeg er nok bedre til det tætte nærvær, at gå en rolig tur og holde i hånd og snakke om dagen i vuggestuen, synge sange og kramme.

Vi har et godt netværk af naboer han er tryg ved, vores søskende og vores forældre, der kan træde til.

Men min helt store bekymring er hans tanker og følelser omkring mit fravær når jeg lige nu føler mig som nr. 1 i hans liv.

Med venlig hilsen
den meget ulykkelige mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige