Brev:
Svigter min 2 årige dreng ved indlæggelse
16. juli 2020
Alder:
23 mdr.
Svigter min 2 årige dreng ved indlæggelse
Kære Helen
Tak for en rigtig god brevkasse.
Jeg er mor til en fantastisk dreng der fylder 2 år om 1 måned. Jeg er højgravid med nr. 2 og har haft en masse komplikationer i denne graviditet der munder ud i et kejsersnit om få dage, 5 uger før termin. Jeg er varslet en indlæggelse på neonatal med en baby der får brug for meget hjælp. Indlæggelsen kan vare mellem 2-5 uger afhængig af babys ve og vel. Selve kejsersnittet og indlæggelsen skal jeg personligt nok klare, men mit hjerte brister når jeg tænker på at jeg ikke kan være derhjemme for min 2 årige dreng, og det svigt han må føle når jeg pludselig ikke er der.
Lige nu er jeg slet ikke sikker på at han må besøge mig på hospitalet da der kun må komme en fast besøgende pga. corona (og det bliver naturligvis min mand).
Han er sådan en lille sej fyr, men egentlig også meget følsom. Og meget meget mor glad. Vi har et helt fantastisk tæt bånd, som jeg er så bange for, at det bliver ødelagt efter mit lange fravær.
Hvad søren skal vi sige til ham om hvorfor mor ikke er hjemme?
Han ved jo ikke hvad et hospital er.
Han accepterer fint når mor ikke er hjemme, hvis far fx siger at mor er ‘på arbejde, nede at handle eller sover’. Det er nogle ord han kender og forstår.
Har du nogle forslag til hvordan vi skal gribe det hele an? Han er også meget tæt med min mand, og vi deler fint alle opgaver imellem os, som at give ham mad, bad, putte ham osv. Så jeg ved at drengene nok skal klare det fint derhjemme. Men vi kan også hver vores ting. Min mand er meget aktiv med ham og de leger altid vildt og er ude på lange ture og på legeplads.
Jeg er nok bedre til det tætte nærvær, at gå en rolig tur og holde i hånd og snakke om dagen i vuggestuen, synge sange og kramme.
Vi har et godt netværk af naboer han er tryg ved, vores søskende og vores forældre, der kan træde til.
Men min helt store bekymring er hans tanker og følelser omkring mit fravær når jeg lige nu føler mig som nr. 1 i hans liv.
Med venlig hilsen
den meget ulykkelige mor