Brev:
Flaskebarn og trøst
30. august 2019
Alder:
3 mdr.
Flaskebarn og trøst
Hej Helen
Jeg har mange gange læst at børn søger brystet af mange flere årsager end mad. Og at det kan være godt at lade barnet trøstes ved brystet for tryghed og fx i overgange de synes er ubehagelige.
Men hvad med flaskebørn? Det er jo ikke så simpelt for dem at hygge/trøstespise.
Det får mig derfor også til at tænke på, hvordan jeg hjælper mit barn bedst muligt i utrygge tider og overgange når jeg ikke ammer?
Og vil de efterspørge noget andet, fx det at komme op og putte, eller vil flaskebørn stadig kalde på mad?
Tak
Med venlig hilsen
Flaskemor