Opstart i vuggestue - 9 mdr.

1. marts 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Opstart i vuggestue - 9 mdr.

Hej Helen,

Jeg vil rigtig gerne give min søn en god opstart, når han til april starter i vuggestue og næsten er 11 mdr.

Jeg skal til et formøde i vuggestuen om to uger, og jeg vil derfor gerne spørge dig til råds, om der er noget jeg skal få spurgt vuggestuen om, så jeg sikrer min søn optimal udvikling og trivsel.

Skal jeg bede vuggestuen om at han får noget at spise og puttes kl 9 og 11.30?

Bør jeg både give en smoothie med om formiddagen og om eftermiddagen? For at sikre at han mæt nok. Jeg kan bare ikke få ham til at spise mos, så jeg oplever at han ikke altid fåe spist sig mæt nok om dagen og ikke ...

Annonce

... drikker nok vand. Han er begyndt at efterspørge en del modermælkserstatning og tømmer flasken, han fåe 3 flasker i døgnet med 235 ml i hver.

Kan det være en ide at vuggestuen giver ham noget købegrød? I så fald hvornår?

Hvor gammel er han, når han kun skal have 1 lur om dagen? Han sover rigtig dårligt for tiden, både om dagen og om natten. Han har dræn og væske i ørerne som han har kontroltid for hos ørelægen i start april. Ved ikke om den dårlige søvn skyldes tandfrembrud eller ører - har du erfaring med det? Han sover så uroligt om natten og har mange opvågninger.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder