Hjælp til madplan og datter i dagpleje

9. juli 2018

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hjælp til madplan og datter i dagpleje

Kære Helen

Vores skønne datter Sonja er nu 10 mdr. og hun udvikler sig vildt. Vi er stadig ret usikre på, hvilken madplan, der er hensigtsmæssigt for hende. Hun er 77 cm lang og vejer 11.2 kg (skønner vi).

Nuværende madplan:

7:30-8:00 - Havregrød + vand af kop
9:00-9:30 - Bliver hun lagt og sover herefter 1-1.5 timer
10:30:11:00 - 1 stk frugt (fx en revet pære)
12:00-12:30: Frokost bestående 1/2 rugbrød m/forskellige pålæg og evt. 1/2 avocado eller rester fra dagen før + vand af kop
14:00-14:30: Middagslur
15:30-16:00: Enten 1/2 banan eller lidt fuldkornsgrød
18:00: Aftensmad - hvad vi spiser
19:00: Puttetid og sover ca. 19:45
22:00: 180 ml erstatningsmælk på flaske

(hun drikker løbende af vandflaske hele dagen)

Sonja er “godt i stand”, så vi er meget obs på, at hun ikke får for meget mad. Men udfra ...

Annonce

... andre artikler på dit site, lyder det til, at vi ikke giver hende nok mad og erstatningsmælk til hendes alder?

Dagpleje:
Hun er ved at blive indkørt i dagpleje, men det er meget svært, fordi at hun er knyttet til os, specialt fordi at hun, har sovet sammen med os i samme seng indtil nu. Dagplejeren har rådet os til at lære hende at sove selv i egen seng. Sonja har været afsted i 2 uger og hun har max været der en 1/2 time, fordi hun græder meget. Er det vejen frem? Vi har pt. kun 2 hele uger tilbage, inden vi starter på arbejdet.

Sonja har meget svær til at falde i søvn og har derefter mange opvågninger. Kan det evt. skyldes, at hun ikke får nok mad svarende til hendes størrelse og alder?

Hun er glad og tilfreds om dagen. "Kravler" rundt og nysgerrig på alt :)

Håber du kan hjælpe os

Kærlig hilsen
Caroline og familien

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland