Brev:
Vække for at amme om natten?
2. juni 2023
Alder:
1 mdr.
Vække for at amme om natten?
Hej Helen.
Tak for dig og din brevkasse, som jeg allerede har brugt meget :)
Min datter Mille er nu 4 uger gammel, og jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg bør vække hende for at amme hende om natten, eller om jeg bare skal lade hende sove?
Ofte vågner jeg selv en gang i løbet af natten, og her plejer jeg så at lægge hende til og derefter sover vi videre. Men nogle gange er jeg så træt, at jeg bare sover, og så sover hun faktisk også. Det har betydet, at hun de sidste nætter faktisk har sovet 6 timer uden mælk, og nu er jeg blevet i tvivl om, om det er godt eller om jeg skal vække hende?
Der har været problemer med amningen fra starten, og hun har ikke taget helt nok på, så sundhedsplejersken har holdt ekstra øje med vægten, men det virker umiddelbart som om, at det kører nu.. Det er naturligvis derfor jeg er ekstra usikker på, om jeg bør vække hende, hvis hun ikke vågner af sig selv eller hvad jeg skal gøre, hvad nu hvis hun igen ikke får mælk nok...
Hvad tænker du?
Tak for hjælpen :)
Milles mor