Brev:
Aften- og natamning ved 9 måneder
13. april 2023
Alder:
9 mdr.
Aften- og natamning ved 9 måneder
Kære Helen
Nu er lillebror ved at være ovre sin 3. mellemørebetændelse og en gang mavevirus oveni med opkast og diarré. Hurra.
Han er vågnet meget om natten for at die, da han ikke har spist ret meget i løbet af dagen. Jeg har ladet ham die for, at han fik nok væske, mens han havde diarré og nogle dage opkast (dog kun opkast 1 gang om dagen).
Hvordan får jeg ham tilbage på rette køl mht natamning? Han søger brystet meget og sov generelt både bedre og længere tid ad gangen, da han var 4-6 måneder gammel.
Er det rigtigt forstået, at han nu ved 9 måneder ikke behøver at die om natten mellem kl 23/24 og 5/6 om morgenen? Har han stadig brug for den sene aftenamning (drømmeamning + flaske) og den tidlige morgenamning?
Han vil rigtig gerne have failiemad om aftenen, men NÆGTER pure at spise grøntsagsmos nu. Han spiser dog grøntsagsmos i vuggestuen med stor appetit.
Vi får tit en grøntsagssuppe + en anden ret til aftensmad, og det elsker han. I går var det en grønstsagsomelet og blomkålssuppe :-)
Har prøvet at give ham godnatgrød, men DET gider han ikke. Han er for træt og utålmodig på det tidspunkt.
En sjov anekdote er, at han nu stiller sig op sin TrapTrap-stol med hænderne på bordet og kaster sig over på spisebordet på maven - i retning mod min ellers fars tallerken. Der er fuld knald på ham! Det er meget tydeligt, hvad han vil og ikke vil.
Kærlig hilsen
Maria Louise