Brev:
Natamninger fortsat
24. februar 2023
Alder:
9 mdr.
Natamninger fortsat
Kære Helen
Tak for svar sidst, som var meget brugbart. Far rykkede tættest på lillebror og tog nætterne. Når han vågnede, blev han vugget eller taget med op i sengen for tryghed, men uden at lillebror kom for tæt på mig og dermed brystet.
Efter 1 nat med de nye rutiner, og forsat, bliver han nu ammet til godnat kl. ca. 18.45-19 fra begge, igen fra begge kl. ca. 22.30-23 og igen ved 2.30-3.30 tiden, hvorefter han sover til ca. 6.45-7 og starter morgenen med grød.
Nu er spørgsmålet, om vi skal forsøge at tage endnu en amning fra ham, og hvordan vi gør det bedst muligt? Når han vågner og ikke bliver ammet, putter vi ham i dynen eller vugger ham kort, da han nu er begyndt at rulle om på maven eller sætte sig op. Så kræver det lige lidt mere at få ham til at sove igen.
Det virker som om, han faktisk er sulten på de to tider, jeg ammer ham sen aften og nat, da der er forskel på hans “lyd”.
Vi har også givet godnatgrød og prøvet med MME, men han vågner stadig kl. 22.30-23. Vi har også prøvet med vand, og der bliver han tosset.
Mange hilsner
Line