Brev:
Meget sparsom afføring og luft i tarmene, baby på 12 uger
5. oktober 2022
Alder:
3 mdr.
Meget sparsom afføring og luft i tarmene, baby på 12 uger
Hej Helen
Jeg fuldammer pt., og det fungerer rigtig godt for os begge to. Min søn er nu 12 uger og spiser ca. hver 3. time om dagen og hver 4. eller 5. time om natten. Han sover hele natten i sin lift, som han er meget glad for - kun afbrudt af spisning og eventuel prutning/ondt i maven, og putter hos mig efter den tidlige morgenamning.
Han har meget luft i tarmene og har kun afføring 1 gang om ugen, maks. Der kan godt gå mere end 7 dage. Det var det samme med storebror, der først fik regelmæssig afføring, da vi begyndte på skemad og grød. Jeg har selv en virkelig god fordøjelse.
Baby er generet af den sparsomme afføring. Efter ca. 4 dage uden afføring begynder han at vågne om natten pga. ondt maven og RIGTIG mange ildelugtende prutter. Hans afføring er IKKE hård, når den endelig kommer ud.
Jeg synes ikke, at der er nogen sammenhæng med hvad jeg spiser/ikke spiser. Er det bare et umodent tarmsystem, og skal jeg bare sige "pyt" og vente på, at det modner?
Jeg har prøvet massage af maven, termometer i måsen, glycerinsuppositorier (sidstnævnte virker kun delvist).
På forhånd tak for dine input.
Med venlig hilsen
Maria Louise