Brev:
Udmalkning - 2 mdr.
1. september 2022
Alder:
2 mdr.
Udmalkning - 2 mdr.
Hej Helen,
Jeg har ikke tidligere haft succes med udmalkning, men jeg kan malke 40-50 ml ud ved at sætte en vakuum pumpe på modsatte bryst, når vi ammer. Jeg har derfor opdaget, at jeg relativt nemt kan samle godt sammen ved at gøre det til flere amninger.
Jeg har meget kraftigt nedløb - jeg har ikke altid haft det. Det er særligt det første nedløb som er voldsomt. Hvorom alting er, ønsker jeg svar på, om kraftigt nedløb overhovedet har noget med overproduktion at gøre? For jeg ønsker selvfølgelig ikke at skabe unødig overproduktion ved at malke ud.
Dernæst ønsker jeg svar på, hvor ofte man “må” malke ud? Jeg synes da egentlig det er en rar tanke at malke ud og så kan far måske give en enkel flaske om natten i weekenden eller lignende, så jeg kan få indhentet noget mere sammenhængende søvn (for tiden vågner vores søn næsten hver time!) eller blot komme til frisør eller tilsvarende. Jeg har haft brystbetændelse da mælken løb til og det skal jeg ikke nyde noget af igen, hvis det kan undgås!
Venlig hilsen