Brev:
Plan til ammestop
27. januar 2022
Alder:
8 mdr.
Plan til ammestop
Hej Helen
Jeg starter i job igen om en måned. Min søn på snart 8 mdr korrigeret hænger stadig i brystet hele natten, med max to timers interval een gang ellers søger han bryst hver time og intet andet kan få ham videre i søvnen (bruger ikke sut og ikke glad for flaske). Far tager morgenmad med børnene så jeg får 1,5 times sammenhængende søvn een gang. Men da jeg derudover altid har haft svært ved at falde i søvn, og der ikke er mulighed for lur midt på dagen, så kan jeg ikke holde til det mere. Vil heller ikke.
Han får 6 måltider om dagen inkl aftengrød og vand eller mme i kop. Ammer typisk inden de 3 x put (to lure og til nat) og engang imellem afsluttes også et måltid med amning. Det er lidt op og ned, men nogle gange bliver der drukket solidt igennem, andre gange bare en lille tår. Jeg har indtryk af, at han får rigtigt meget væske og måske for meget om natten. Har afføring hver dag, men det virker trægt (for lidt af gangen og for tørt))
Vi får ryddet det kommende børneværelse på søndag og kan rykke hans seng derind. Er dekor derudover vigtigt i den alder? (Jeg orker nemlig ikke gøre noget ved det). Vi oplever at han falder bedst i søvn, når der ikke er noget at kigge på. Han bliver sur på tingene når han vil sove.
Vi afprøvede at far overtog med vand på flaske for vist nok en måned/halvanden siden, hvor han vejede 8 kg, og det var helt umuligt. Vi overvejer igen en kold tyrker - måske mest i desperation for jeg kan vitterligt ikke mere.
Hvordan trapper jeg bedst muligt ud?