Brev:
Amning - skal jeg ændre noget?
22. november 2021
Alder:
9 mdr.
Amning - skal jeg ændre noget?
Hej Helen.
Kort om Max. Han er 9 mdr. Bruger ikke sut. Er ikke interesseret i mad. Vil ikke tage flaske. Han har aldrig rigtigt grædt og ved derfor ikke rigtigt hvad det er at blive trøstet. Han er ikke så meget til nærkontakt. Han keder sig hurtigt og er utilfreds. Alt dette kommer der sikkert flere spørgsmål om :-)
Men i denne omgang drejer det sig om amning.
Jeg ammer ham liggende i søvn kl. 19, hvilket oftets lykkedes nemt. Jeg kan derefter flytte ham sovende over i sin egen seng. Det er lidt forskelligt hvornår han vågner første gang der efter. Han har i mange måneder ammet ca. hver 2. time hele natten. Vi ændrede lidt på nogle småting, hvor hans far og jeg har byttet plads, så det nu er ham der sover ved siden af bed-siten. Så nu ammer vi ca. hver 3. time. Jeg ved at et barn i den alder ikke behøver at amme så meget og det ville da også være rart, hvis vi bare kunne sove igennem. Men, jeg synes det er nemt bare at amme ham når han vågner, og så sover han jo videre. Er det en dårlig vane? Eller er det fint bare at give ham trygheden, og så ændre han selv på det, når han er klar?
Jeg ville ikke ane hvordan jeg skal få ham til at sove uden amning. Han bruger ikke sut, han bliver irriteret hvis man ligger en hånd på ham. Han kan ikke lide at blive nusset, og han bliver bare sut og ked af det, hvis han ikke bliver ammet. Skal jeg ændre på noget hvis jeg selv trives i det? Eller hvad er dit råd? Der skal jo ændres på det på et tidspunkt. Men gør han mon selv det?
Med venlig hilsen
Mette