Brev:
Pludseligt opstået uro omkring amning
4. november 2021
Alder:
4 mdr.
Pludseligt opstået uro omkring amning
Hej igen Helen!
Mange tak for dine svar på mine sidste breve vdr. min datter. Du kom med meget brugbar information, som gav rigtig god mening 😊
Nu har jeg lige et spørgsmål vdr. amning, du måske kan hjælpe mig med. Jeg fuldammer hende stadig, hun er 4 måneder nu, og jeg tilbyder hende bryst inden og efter hver lur. (Eller hvis hun ellers virker sulten selvfølgelig). De sidste par uger har min datter pludseligt ændret spisevaner.
Som du beskrev spot on sidst for en måned siden, kunne hun ikke koncentrere sig om at spise hvor som helst længere. Hun “sjatspiste” nok lidt, fjernede hovedet, smilede, kiggede væk, pludrede osv. under amning, medmindre jeg tog hende med ind i vores mørke soveværelse. Men de sidste to-tre uger har jeg slet ikke kunne lægge hende til brystet, medmindre hun halvsover eller sover - uanset hvor sulten hun virker. Hvis jeg lægger hende til vågen, kaster hun hovedet frem og tilbage, sparker med benene og græder til sidst. Hun tager fat og tager en tår, men kaster så hovedet væk to sekunder efter, tager måske fat og drikker igen, men brokker sig højlydt imens. Får jeg hende derimod til ro eller søvn først, spiser hun længe og effektivt.
Hvad kan dette skyldes?
Vi skal til osteopat med hende om en uges tid, bare for at være sikre på, hun ikke har fysiske gener, men det virker hun nu ikke til at have.
Hun er stadig glad og smilende det meste af tiden, hendes lure om dagen er blevet bedre og der er kommet mere rytme på generelt.
Til information kan nævnes, jeg siden fødslen ikke har brugt parfume, cremer med duft og slet ikke på overkroppen, skiftet vaskemiddel eller ændret kostvaner.
Håber du vil dele lidt tanker med mig, på forhånd tak.
Bedste hilsner herfra