Fra amning til vogn - opklare nye spørgsmål

6. februar 2021

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Fra amning til vogn - opklare nye spørgsmål

Kære Helen.

Tak for dit udførlig svar angående at komme fra bryst til vogn. Der er mange brugbare ting i dit svar, men også et par steder hvor jeg har et par opklarende spørgsmål. - Måske var min beskrivelse af vores hverdag ikke så tydelig så håber du vil svare på:

Du skriver at jeg først skal stoppe amningen før formiddagslur en - vil det sige at vi skal springe formiddagsluren over? Eller det så meningen han skal sove sin formiddagslut ude fra dag1?

Hvad tænker du om at køre tur uden krav om søvn først?

Du foreslår at vi erstatter med rosinbolle han kan gumle selv - men det tør jeg ikke - slet ikke lige før han sover - han er lidt forslugen - hvis vi giver ham en hel banan putter han en halv i munden og får den galt i halsen så vi giver ham stadig små bidder. Vil det være en idé at give ham før vi kører? Eller bruge en fruit nippler?

Er i tvivl om hvilken du kalder ...

Annonce

... formiddagslur. Rytmen nu er at han ammes I søvn ca 830/9 og sover 1/2 -1 time. Så ammes han først igen til middagslur omkring 12/13.

Du foreslår også at adskille bryst og søvn - hvordan forsslår du at gøre det? (har prøvet på flere måder - man kan ikke fx tage fra før han sover - så sover han ikke)

Hvorfor er det egentlig at børn over 1 år ikke må få mælk? Man får sommetider indtryk af at det nærmest er kriminelt - samtidig med at mælk glas serveres til måltider. ..

PS:
Dejligt at han ved 12-18 mnd alder vil være mere modtagelig for bamse /sutteklud. Desværre kan det ikke bruges til at skabe tryghed i vuggestuen, hvor de jo forståeligt nok ikke have egne ting med pga Corona.

PPS: føler mig lidt misforstået at du skriver at det ikke er lykkedes os at nedtrappr amningen for vi har da ikke lavet andet - vi er bare NEDE på 4! amninger om dagen 😁 og jo jeg skal arbejde om dagen - men hjemmefra.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor