Brev:
Fra amning til vogn - opklare nye spørgsmål
6. februar 2021
Alder:
10 mdr.
Fra amning til vogn - opklare nye spørgsmål
Kære Helen.
Tak for dit udførlig svar angående at komme fra bryst til vogn. Der er mange brugbare ting i dit svar, men også et par steder hvor jeg har et par opklarende spørgsmål. - Måske var min beskrivelse af vores hverdag ikke så tydelig så håber du vil svare på:
Du skriver at jeg først skal stoppe amningen før formiddagslur en - vil det sige at vi skal springe formiddagsluren over? Eller det så meningen han skal sove sin formiddagslut ude fra dag1?
Hvad tænker du om at køre tur uden krav om søvn først?
Du foreslår at vi erstatter med rosinbolle han kan gumle selv - men det tør jeg ikke - slet ikke lige før han sover - han er lidt forslugen - hvis vi giver ham en hel banan putter han en halv i munden og får den galt i halsen så vi giver ham stadig små bidder. Vil det være en idé at give ham før vi kører? Eller bruge en fruit nippler?
Er i tvivl om hvilken du kalder formiddagslur. Rytmen nu er at han ammes I søvn ca 830/9 og sover 1/2 -1 time. Så ammes han først igen til middagslur omkring 12/13.
Du foreslår også at adskille bryst og søvn - hvordan forsslår du at gøre det? (har prøvet på flere måder - man kan ikke fx tage fra før han sover - så sover han ikke)
Hvorfor er det egentlig at børn over 1 år ikke må få mælk? Man får sommetider indtryk af at det nærmest er kriminelt - samtidig med at mælk glas serveres til måltider. ..
PS:
Dejligt at han ved 12-18 mnd alder vil være mere modtagelig for bamse /sutteklud. Desværre kan det ikke bruges til at skabe tryghed i vuggestuen, hvor de jo forståeligt nok ikke have egne ting med pga Corona.
PPS: føler mig lidt misforstået at du skriver at det ikke er lykkedes os at nedtrappr amningen for vi har da ikke lavet andet - vi er bare NEDE på 4! amninger om dagen 😁 og jo jeg skal arbejde om dagen - men hjemmefra.