Nattesøvn og mælkeproduktion

24. januar 2021

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Nattesøvn og mælkeproduktion

Hej Helen.

Jeg er kommet ind i en ond spiral, hvor jeg ikke kan falde i søvn, efter min søn på 3 måneder er blevet ammet om natten. Han har lidt svært ved at falde i søvn efter, og jeg bruger derfor en del tid, og vågner derfor meget op, på trods af intet lys og interaktion.

Jeg bruger derefter næsten 2 timer på at falde i søvn, og ender dermed med at få omkring 6 timers søvn. Jeg har generelt svært ved at falde i søvn i løbet af dagen, så selv hvis jeg prøver at tage lur, når jeg kun lige at falde i søvn, hvorefter han vågner fra lur, så det er ikke meget, jeg når at sove.

Jeg ved hvor vigtigt søvn er for mælkeproduktionen, og ...

Annonce

... jeg stresser nu derfor over, om mælkeproduktionen falder for meget, så jeg ikke har nok mælk til min søn (fuldammer). Synes mine bryster er meget bløde om aftenen, og nogengange vil han ikke have bryst inden nat (han får dog efter sidste lur), og jeg mistænker det er pga langsomt nedløb.

Jeg bilder mig selv ind, at der er en sammenhæng mellem lidt søvn og mælkeproduktionen om aftenen... mit spørgsmål er derfor, hvor meget jeg egentlig behøver at stresse over de ca 6 timers søvn, og om jeg kan fuldamme på trods af det, også hvis det fortsætter. Min søn trives ellers rigtig godt og virker tilfreds.

Med venlig hilsen
en bekymret og træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig