Brev:
Vægt og tungebånd
7. august 2020
Alder:
1 mdr.
Vægt og tungebånd
Kære Helen
Så er lillebror kommet til verden og han er så skøn!
Mit spørgsmål drejer sig om hans vægt:
Fødselsvægt 10/7 var 3162g. 15/7 var den 3115g og 24/7 var den 3310g. 31/7 stort spring til 3620g og i dag 7/8 var vægten 3790g.
Jeg fuldammer og han har ikke fået erstatning på noget tidspunkt. Jeg havde sår på brystvorterne de første 10 dage også gik der over, men det er stadig ømt og det er stadig lidt ømt og lidt sårt. Han har højst sandsynligt kort tungebånd hvilket flere fagpersoner har sagt. Han har mange andre symptomer også såsom klikkelydene. Jeg vurderer klip, men havde valgt det efter den uge hvor han gik 320g op på 1 uge. Men nu har han kun gået 170g op på 1 uge. Jeg troede at han havde gået mere op fordi han tisser meget og har mange bleer med afføring i døgnet- grøn afføring næsten hver gang i øvrigt i 2 uger nu.
Hvad tænker du om hans vægtudvikling? Han ammes hver 1-3 timer døgnet rundt oftere om dagen end natten. Han dier i 20-30 min og jeg kan høre han synker og set drypper fra der modsatte bryst når jeg ammer. Han virker tilfreds bortset fra at han kan være urolig om aftenen og at han sover powernaps om dagen. Han er vågen og klar og er begyndt at pludre og vi har set hans første smil.
Kærlig hilsen
Mor