Brev:
Amning - fortsat
2. april 2020
Alder:
8 mdr.
Amning - fortsat
Kære Helen
Mange tak for dit svar om amning. Vores datter er nu 8,5 måned og spiser rigtig godt - både kartoffelmos, grød, grøntsags- og frugtmos. Hun er igang med at lære at spise rugbrød.
Jeg gik for 14 dage siden ned på 3 amninger i døgnet, og det er gået ret problemfrit - dvs. hun ammer kl. 19, kl. 23 og igen ved 03-tiden om natten. Amningen til frokost er erstattet af MME fra kop.
Mit spørgsmål går nu på, hvornår du tænker, det er et godt tidspunkt at droppe amningen midt nat, så jeg kun ammer kl. 19 og 23?
Hun vågner stadig et par gange frem mod natamningen, for at prøve om det mon er nu, hun må få bryst:) Så hun virker stadig meget sulten ved 03-tiden midt nat, men det kan være at det er en vanesag. Vil gerne droppe natamningen, når det er muligt, fordi min mand nu er på barsel og så vil kunne sove hele natten med hende. Men det skal kun være hvis det også er hensigtsmæssigt for hende, og hun kan klare en hel nats søvn uden mad.
Mange hilsner herfra