Amning om dagen og om natten

22. marts 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning om dagen og om natten

Hej Helen

Jeg har primært spørgsmål omkring at få lagt min 8 måneder baby om aftenen og søger råd til, hvordan jeg får minimeret at jeg skal ind hos hende ca. hveranden time.

Jeg fik indført den 4. lur, det hjalp på, at jeg nu kan lægge hende omkring kl 20. Jeg har læst omkring det her vindue, for hvornår de er trætte, men hun er træt, men har svært ved at falde ned og finde roen til at falde i søvn og derfor bliver hun ammet, lagt, taget op, ammet, lagt, taget op 3-4 gange. Tager ca. 30 min.

Noglegange sover hun 1 time, andre gange 3 - men oftest 2 timer og så kalder hun på mig. Hun ligger på maven, på langs eller samme sted. Jeg prøver at sige sshh og lægge en hånd på hende, men det hjælper kun at komme op. Så ...

Annonce

... ammer jeg hende i 10 min og lægger hende igen.

Ca. hveranden dag, er hun VÅGEN ved 3/4 tiden. Hvis hun har lavet en lorte ble, så tager det jo selvfølgelig længere tid at få hende til sove og jeg har også læst om det her med at kl 15 og kl 3 kan være tidspunkter, som kan være lidt svære, men det tager mig ca. 1 time at få hende til at falde i søvn. Ender lidt på samme måde, som når jeg lægger hende. Ammer, lægger, tager op og ammer igen... Puh det er drøjt.

Hvad mon jeg kan gøre?
Er det tid at hun lærer at blive lagt uden at blive ammet? Og hvordan? :-)

Om dagen spiser hun ca. 5 gange, men amningen er udfordret. Hun er ikke sulten nok til at ville blive ammet inden lur - så hvad så? :-)

Mange hilsner
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to