Brev:
Amning om dagen og om natten
22. marts 2020
Alder:
8 mdr.
Amning om dagen og om natten
Hej Helen
Jeg har primært spørgsmål omkring at få lagt min 8 måneder baby om aftenen og søger råd til, hvordan jeg får minimeret at jeg skal ind hos hende ca. hveranden time.
Jeg fik indført den 4. lur, det hjalp på, at jeg nu kan lægge hende omkring kl 20. Jeg har læst omkring det her vindue, for hvornår de er trætte, men hun er træt, men har svært ved at falde ned og finde roen til at falde i søvn og derfor bliver hun ammet, lagt, taget op, ammet, lagt, taget op 3-4 gange. Tager ca. 30 min.
Noglegange sover hun 1 time, andre gange 3 - men oftest 2 timer og så kalder hun på mig. Hun ligger på maven, på langs eller samme sted. Jeg prøver at sige sshh og lægge en hånd på hende, men det hjælper kun at komme op. Så ammer jeg hende i 10 min og lægger hende igen.
Ca. hveranden dag, er hun VÅGEN ved 3/4 tiden. Hvis hun har lavet en lorte ble, så tager det jo selvfølgelig længere tid at få hende til sove og jeg har også læst om det her med at kl 15 og kl 3 kan være tidspunkter, som kan være lidt svære, men det tager mig ca. 1 time at få hende til at falde i søvn. Ender lidt på samme måde, som når jeg lægger hende. Ammer, lægger, tager op og ammer igen... Puh det er drøjt.
Hvad mon jeg kan gøre?
Er det tid at hun lærer at blive lagt uden at blive ammet? Og hvordan? :-)
Om dagen spiser hun ca. 5 gange, men amningen er udfordret. Hun er ikke sulten nok til at ville blive ammet inden lur - så hvad så? :-)
Mange hilsner
Maiken