Brev:
Stoppe amning
23. september 2019
Alder:
16 mdr.
Stoppe amning
Hej Helen,
Jeg har brug for din hjælp, som i KÆMPE hjælp. Min søn på 16mdr, bliver stadig ammet i dag. Han bliver ammet 2 gange om dagen og vågner 3 gange om gange om natten og bliver ammet. Mor her er træt! Jeg vil rigtig gerne stoppe amning men har INGEN ide om hvordan jeg skal gribe det an.
Han falder kun i søvn mens jeg ammer ham(i vuggestuen bliver han lagt i barnevogn og sover, dog med kamp). Når han vågner om natten kan han, kun falde i søvn igen når jeg ammer ham.
Far har prøvet at putte ham nogen gange men uden held, han græder meget og skubber ham væk. Far har altid arbejdet aften, så han har aldrig haft mulighed for putning, men nu er det slut, så vi tænker at han skal træde ind. Vi sammensover, og det er egentlig fint, medmindre du synes han skal i egen seng for, at lette “processen”
Min søn bruger ikke sut eller sutteflaske, det er kun amning.
Håber du kan hjælpe os med at lægge en plan til hvordan vi/far putter ham og hvordan vi får ham til at falde i søvn igen når han vågner om natten.
Jeg ønsker at amning stopper hurtigst muligt.
Tusind tak for dig