Brev:
Ammestop - er det nu?
8. maj 2019
Alder:
11 mdr.
Ammestop - er det nu?
Kære Helen.
Jeg har den sidste måneds tid kun ammet min søn inden sengetid. Han vågnede ikke i løbet af natten og nægtede det om dagen, og da han lader til at spise enormt meget til et måltid, har jeg gået ud fra, at det var ok (han tømmer en ”smoothie” på 120 ml på 10 sek., så jeg har længe spekuleret over, hvor meget der mon ryger ned på 5 minutter amning :-))
Vi nærmer os hans 1 års fødselsdag om to uger og de sidste par dage, er det som om, at han selv har sagt stop. Han spiser kortere og kortere og forsøger hele tiden at komme om i kravlestillingen. Så jeg har lidt følt, at det er mig, der har presset ham til det. I går bed han mig så i brystvorten, hvilket han aldrig har gjort før. Så i dag gav jeg ham lidt erstatning i kop i stedet - det drak han ivrigt.
Var det afslutningen på den amning? For så var det jo meget nemt - og lidt brat måske. Men jeg føler mig egentlig selv klar og har gjort det et stykke tid. Noget jeg skal være opmærksom på nu her ift. væske/kalk? Og i det hele taget efter 1 år?
Bedste hilsner
Sarah