Ammestop - er det nu?

8. maj 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ammestop - er det nu?

Kære Helen.

Jeg har den sidste måneds tid kun ammet min søn inden sengetid. Han vågnede ikke i løbet af natten og nægtede det om dagen, og da han lader til at spise enormt meget til et måltid, har jeg gået ud fra, at det var ok (han tømmer en ”smoothie” på 120 ml på 10 sek., så jeg har længe spekuleret over, hvor meget der mon ryger ned på 5 minutter amning :-))

Vi nærmer os hans 1 års fødselsdag om to uger og de sidste par dage, er det som om, at han selv har sagt stop. Han spiser kortere og kortere og forsøger ...

Annonce

... hele tiden at komme om i kravlestillingen. Så jeg har lidt følt, at det er mig, der har presset ham til det. I går bed han mig så i brystvorten, hvilket han aldrig har gjort før. Så i dag gav jeg ham lidt erstatning i kop i stedet - det drak han ivrigt.

Var det afslutningen på den amning? For så var det jo meget nemt - og lidt brat måske. Men jeg føler mig egentlig selv klar og har gjort det et stykke tid. Noget jeg skal være opmærksom på nu her ift. væske/kalk? Og i det hele taget efter 1 år?

Bedste hilsner
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.