Måske ikke så meget mælk om aftenen?

24. januar 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Måske ikke så meget mælk om aftenen?

Hej Helen.

Tak for svar til storebror, vi prøver det bedste vi kan og tror på at det nok skal blive godt.

Nu et lille spørgsmål om lillebror på nu snart 2 mdr.

Han er en stor og stærk dreng der vejede 3800 g ved fødslen og 5900 g til 5 ugers undersøgelse så jeg har godt med mælk til ham og han forstår at tage for sig af varene. Synes også vi allerede han en god rytme med søvn. Han spiser stadig rimelig ofte men det bliver bedre og bedre. Han er god til at blive lagt ud i barnevogn og selv falde i søvn efter en omgang mælk, bøvsen ...

Annonce

... og en tør ble.

Men jeg synes han er ret urolig om aften og vil gerne spise hele tiden ( en time måske mindre imellem fra kl 18 til at falder i søvn omkring kl 22) han er allerede træt når jeg putter storebror ved en 19.30 tiden men vågner igen og vil spise og falder så først sådan rigtigt i søvn ved en 22 tiden. Tænker du at det er okay fordi der selvfølgelig ikke er helt så meget mælk om aften eller hvad kan jeg gøre for at han får en ordentligt tår lige inden han skal sove?

Håber du forstår mit spørgsmål!

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor