Brev:
Fra amning til flaske - 7 mdr.
25. november 2018
Alder:
7 mdr.
Fra amning til flaske - 7 mdr.
Hej Helen,
Min søn er nu knap 7 måneder og han har det godt, trives og udvikler sig.
Jeg er så småt ved at tænke på om han skal over på en flaske. Jeg har dog personligt lidt svært ved det da det jo går fint med amning - i hvert fald for det meste.
Men jeg skal snart tilbage på job og jeg kan ikke få det til at hænge sammen med mere end 2 amninger når jeg starter på arbejde (og det vil være eftermiddag og aften).
Udpumpning er ikke en løsning for mig.
Jeg har forsøgt et par gange med flaske men han er ikke voldsomt begejstret for det og derfor kører vi amning uden flaske igen.
Er der en flaske der er bedst at starte med at skifte ud? Eller er der noget jeg kan gøre for at gøre overgangen lettere for hans mave?
Hvor hurtigt kan jeg gå fra amning til flaske?
Som du ved fra tidligere har vi ammet ret meget. Idag ammer vi rimelig normalt og han er god til det. Dog kæmper han meget med aftenamningen, som ofte tager op til 40 min til 1 time. Hvor han falder i søvn, bliver lagt - vågner og bliver ked af det, ammes igen, og igen og igen.
Det er en af årsagerne til at jeg overvejer at skifte til flaske inden jeg skal på arbejde, men også at jeg har læst at det kan være lettere at skrifte til flaske inden de bliver "for gamle".
Håber du vil komme med nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Kris