Brev:
Bliver ked af det, når hun skal i bad
13. januar 2022
Alder:
12 mdr.
Bliver ked af det, når hun skal i bad
Kære Helen
Min datter som bliver 1 år lige om et øjeblik, vil pludselig ikke i bad. Inden for den sidste måned har det taget til. Hun holder fast i mig, når jeg vil sætte hende ned i badekaret og laver sådan et "ked-af-det/utilfreds-ansigt".' Hun taler dog tit om bad, vil gerne have far og jeg går i bad, hvilket hun viser med tegn.
Hvis jeg ikke tager hende op, eskalerer det. Jeg har forsøgt at aflede, det virker kortvarigt og ændrer jo ikke på, hun tydeligt siger nej tak, når jeg prøver at sætte hende ned i bad. Det går nemmere, når jeg står i brusen og far rækker mig hende, men hun vil hurtigt ud, jeg når kun at pjaske lidt vand på maven og altså ikke reelt vaske hende, og så begynder hun på det der "ked-af-det-ansigt".
Hvad er det rigtige at gøre, hun kan jo ikke lade være med at blive vasket, og det er bare nemmest og bedst i badekar ift. at få opløst skidt :-) Er det almindeligt, at børn på den alder får sådan en periode? Hun har altid elsket sit bad. Sidste gang fik hun sæbe i øjnene, men det var efter hun var begyndt at blive ked af det, og jeg havde givet hende sæbe i håret. Det hjalp selvfølgelig ikke på situationen, men det er bare for at sige, der ikke er noget specifikt, der har udløst det. Det er ligesom bare kommet snigende? Har du nogle konkrete råd til, hvad jeg gør.
Venligst