Brev:
Arp eller tør hovedbund
20. maj 2020
Alder:
20 mdr.
Arp eller tør hovedbund
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål angående min datters hovedbund! Hun er snart 21 måneder. Da hun var spæd, havde hun rigtig meget arp i lang tid. Jeg smurte håret med babyolie og kæmmede hende med en babytandbørste, hvilket jeg gjorde i en del måneder. Da jeg skiftede til en babykam, gik der ikke mange dage, før det var væk.
Efter nogle måneder vendte arpen tilbage, og det har vi så kæmpet med de sidste 6 måneders tid. Jeg har kørt samme procedure med olie og kæmning, næsten hver dag, for lige så snart jeg holder en eller to dages pause kommer der straks meget mere.
Jeg er dog blevet i tvivl om, hvorvidt det er arp eller tør hovedbund (eller noget andet). Det er nemlig ikke sådan gulligt og fedtet, men hvide flager, som jeg reder ud af hendes hår. Det er ikke sådan, at det drysser. Man kan bare se flagerne i hovedbunden, og at den ser tør eller sådan "nulret" ud. Jeg tror, det klør, for min datter har tit rifter i hovedbunden.
Har du nogle forslag til, hvad vi kan gøre? Jeg glæder mig meget til at høre dit svar.
Mange hilsner mig