Brev:
Fra 2 til 1 lur, må man hjælpe til?
23. marts 2020
Alder:
12 mdr.
Fra 2 til 1 lur, må man hjælpe til?
Hej Helen
Vores dreng er ved at gå fra 2 til 1 lur. Desværre gør han det ved at tage en lang lur tidlig formiddag fx. 10-12 og så - på nogen dage - en kort skraber midt i hans aftensmad, hvorefter han vågner kort før puttetid. Det fungerer både dårligt for ham og for os.
Spørgsmålet er, om man må vække ham tidligere fra hans formiddagslur, fx. efter 45 minutter eller længere, og så på den måde håbe på, at han derved bliver hurtigere træt igen og sover en længere tur senere på dagen, så det ikke lander midt i aftensmaden.
Og hvis ja, hvad skal man være opmærksom på?
De bedste hilsner,
Mette