Brev:
Sover han nok? - 1 mdr.
7. november 2019
Alder:
1 mdr.
Sover han nok? - 1 mdr.
Hej Helen
Vi har en dreng på 1 mdr. Jeg har indtil videre ladet ham selv "fortælle" når han er klar til en lur, og jeg har ikke et fast "putte-ritual". Nu kommer jeg så i tvivl om, om jeg burde forsøge at strukturere hans søvn mere.
Lige nu kigger jeg bare på ham, og hvis han virker træt ammer jeg ham og vugger ham i søvn i mine arme, hvorefter jeg lægger ham i sin seng. Hvis jeg lægger ham, mens han stadig er vågen, så vågner han helt op og bliver ulykkelig, så jeg ender med at skulle starte forfra. Så mit spørgsmål er altså:
- Bør en 1 mdr gammel baby have fast "putte-ritual"? Jeg synes, det er svært at give ham et fast ritual, når jeg netop ikke kan lægge fra mig, før han sover dybt.
- Hvordan lærer jeg ham at falde i søvn "selv"? Eller er det alt for tidligt?
- Har hørt, babyer på hans alder kun kan tåle at være vågen 2-3 timer af gangen, men han er nogle gange vågen 5-6 timer uden at vise tegn på træthed. Hvad gør jeg så?
- Han sover ret mange forskellige steder. Ved siden af os i sofaen, i vuggen, i slngevuggen, barnevognen osv. Bør vi vælge et sted til lur og et sted til nattesøvn, eller er det ok, at vi skifter rundt både om dagen og natten?
Synes ikke han skal ligge i slyngevuggen hele natten, men nogle gange er den det eneste, der virker.
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Luise