Brev:
Længe om at falde i søvn efter putning
12. juni 2019
Alder:
20 mdr.
Længe om at falde i søvn efter putning
Hej Helen
Først vil jeg gerne sige tusind tak for dine tidligere svar - de har været en stor hjælp i processen med at få vores dreng til at falde i søvn i egen seng.
Vi forsøgte som du foreslog at foretage putterutinen og så ellers gå ud af rummet og lade ham finde ro og falde i søvn, og til vores store overraskelse gik det over al forventning og meget lettere end vi havde turde håbe på. Efter nogle dage virkede han til at finde ro i rutinen og han faldt i søvn efter 10-15 min. Helt fantastisk :)
Nu er vi så nået til at fjerne natflasken, som længe kun har indeholdt 100 ml. Efter en lille måned med god succes med at putte fjernede vi flasken - vi trappede ikke længere ned da vi i forvejen synes det var en lille flaske (måske en fejl?)
Pludselig har han så svært ved at falde i søvn!
Vi kører samme rutine (bare uden flaske som vi plejede at starte med) - vi læser en lille godnatbog 2 gange og synger en sang, siger godnat og går ud af værelset.
Han bliver ikke ked af det eller virker utryg, men snakker og roder rundt i sengen og dette kan let foregå i 1-1,5 time, selvom han tydeligvis er træt.
Vi går ind til ham ind imellem og lægger ham til rette og fortæller ham at nu skal han sove. Det har stået på en uges tid nu.
Kan det virkelig passe at det er pga den manglende flaske? Er der andet vi kan gøre? Han falder jo i søvn til sidst, men synes bare han kommer til at mangle søvnen?
Umiddelbart synes jeg ikke der ellers er lavet om i rutinen:
Vågner ca kl. 6.30
Sover til middag 2,5-3 timer
Bliver puttet ca. kl 20.
Han kan dog godt blive lidt hurtigere træt om formiddagen - jeg tænker pga den manglende søvn om aftenen?
På forhånd mange tak
Med venlig hilsen
Mor