Brev:
Dårlige sovevaner - 4 mdr.
14. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Dårlige sovevaner - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig dreng på 4 måneder, som siden han blev omkring 2 måneder har haft det svært med at sove i løbet af dagen. Han kan hverken lide og sove i sin barnevogn eller seng.
Jeg plejer som regel og amme i søvn ca. hver anden time, og derefter ligge ham i barnevognen eller sin egen seng, hvor han så kun sover en ½ time.
Vi har prøvet og gå tur i barnevognen så han kan vænnes til at sove af sig selv, men han nægter, vi har prøvet i hans egen seng hvor vi ´har siddet og holdt ham i hånden, mens vi synger for ham, men han sover ikke på denne her måde. Enten skal jeg amme ham i søvn ellers skal farmand rende rundt med ham i 20-30 min til han falder i søvn. Men vågner selvfølgelig igen efter 30 min.
Han vejer 6,9 kg og er 4 ½ måned gammel, vil så også sige at han har haft kolik og derfor også kommet ind i dårligere vaner på grund af koliken, jeg har været til zoneterapi med ham og det har hjulpet meget.
Hans søvnmønster ser sådan ud
Kl. 7 vågner
Kl.9 ammes i søvn
Kl.9.30 vågner
Kl. 11.30 ammes i søvn
Kl. 12 vågner
Kl. 14 ammes i søvn
Kl. 14.30. vågner
Kl. 16.30 ammes i søvn
Kl.17 vågner
Kl 19 ammes i søvn. ( nogle gange vil han ikke så må far rende rundt med ham til han falder i søvn)
Kl 19 15 vågner
Kl. 21 eller 22 ammes i søvn
Kl. 04 eller 05 vågner og ammes i søvn igen
Kl 06 græder kommer i vores seng og bliver ammet lidt igen og sover til kl 7
Han sover i alt mellem 12 eller 12 ½ time er det ikke alt for lidt for hans alder? Han kan sagtens sove 2-3 timer i træk hvis jeg sidder med ham i armene, men det kan jeg jo ikke holde til.
Og hvorfor kan han ikke lide barnevognen? Elsker til gengæld autostolen, falder let i søvn når vi er ud og køre bil.
Jeg håber virkelig at du har nogle gode råd til mig, for jeg ved ikke hvad jeg skal gør anderledes, det er virkelig udmattende når han sover så lidt i løbet af dagen.