Brev:
Bange for at hun får maden galt i halsen
9. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Bange for at hun får maden galt i halsen
Hej Helen!
Vores datter bliver 6 måneder den 12.juni. Vi startede stille og roligt op med smagsprøver, da hun var 5 måneder. Det går MEGET stille fremad. Ammer hende stadig ca 7 gange i døgnet, men forsøger mere og mere at tilbyde hende grød hver formiddag og grøntsagsmos hver aften. Hun virker bare ikke til at være særlig interesseret. Nogle gode forslag? - det handler vel bare om at være tålmodig og forsøge sig frem, ik?
Det er som om hun kløjs i grøntsagsmosen, hvis den ikke er fuldstædig lind i konsistens, og derfor er jeg ret nervøs for at give hende grønt-, brød - og frugtstave. Vil meget gerne give hende oplevelsen af at sidde og gumle på noget selv, men har altså bare svært ved det pga min frygt.
Synes ikke jeg kan huske dette problem med hendes storebror.
Hvordan finder jeg ud af, om hun er klar til lidt mere konsistens og hvad er godt at tilbyde hende?
Venlig hilsen fra Mathilde