Brev:
Mad mad mad...
7. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Mad mad mad...
Kære Helen.
Jeg har en dejlig datter på nu 6 mrd. hun er meget glad og har let til latter ;o) og vi trives sammen på bedste vis. Dog har vi et problem med maden og håber du kan hjælpe os på rette spor.
Karla begyndte at vise stor interesse i hvad vi spiste, da hun var små 4 mrd. ville gerne sutte på gulerødder, agurk, æbler og var ret hurtig god til at drikke vand fra kop. Så da hun var blevet 4 mrd startede vi op med majsgrød med banan 1 gang dagligt i en uge. Hun elskede det og sluprede det i sig. Der efter prøve jeg med risgrød og katoffel/ gulerods mos.
Nå men efter ca 2 uger begynte hun at miste interessen, det blev til mindre og mindre skeer pr. gang. Jeg har ikke lavet sjov ej heller prøvet at presse/ tvinge noget i hende. Hun har fået lov til at svine.. altså putte finger i grøden og tage det af skeen osv.
Da hun mistede interessen holdt jeg pause et par dage og startede forfra igen.. Det gjorde ikke den store forskel, måske spiste hun lidt mere den første dag efter pausen. Men nu afviser hun næsten hver gang ved at vende hovdet eller slå skeen væk. Jeg har holde et par pauser på et par dage og en gang, en uges pause.
Det har stået på i 2 mrd. nu og jeg syntes nu det er på tide at der kommer ordenlig gang i hendes spiseri, da hun også vånger 2 til 4 gange om natten (for at spise de 2 af gangene.)
Hun vil gerne gnave i agurk, gulerød (rå og kogte) og frugter. Hun laver tyggebevægelser.
Den sidste uge her er jeg begyndt at lave lidt sjov så hun åbner munden, og har prøvet at tvinge hende til at spise (altså ikke til hun græder) men det virker heller ikke. Hun skære i øvrigt også ofte ansigt som om det er det mærkeligste hun har smagt...
Jeg syntes jeg har prøvet alt og ved ikke hvad jeg skal stille op.
Håber du kan hjælpe os på rette vej.
Vores dag ser ca. sådan ud:
Vågner mellem kl.5 og 6. Hun ammes.
Ved 7 el. 8 tiden ammes hun før lur. Hun sover mellem 1- 1,5 time.
Ca 20-40 min efter hun er vågnet prøver vi at spise grød med frugt i. (i denne uge får hun lidt revet agurk ved siden af) Det bliver kun til mellem 1 -5 små skeer.
Ret hurtigt after bliver hun ammet.
Ved 10-11 tiden ammes hun igen før lur. Sover I gennemsnit 45 min. (nogen gange 30 min nogen gange 2 timer
Når der er ved at være gået 2 timer efter sidste amning bliver hun ammet igen.
Ammes før eftermiddags lur som er ved 2 -3 tiden. Sover 1- 1,5 time.
Ved 4 -5 tiden prøver vi at spise mos (kartoffel-gulerods) her bliver det også kun til 1-5 skeer
Ammes ret hurtigt efter
Ammes igen ved 6 tiden
Ved 6.30 – 7 tiden gives en 200 ml. Vælling på flaske og der ammes.
Sover ret hurtigt efter.
Vågner ved føste gang mellem kl 23 og 1. Er nu lige begyndt at give 200 ml. Vælling så hun ikke skal ammes hver anden time resten at natten. Det ser ud til at virke lige nu. Ellers er hun blevet ammet 2 gange på en nat.
Håber at høre fra dig hurtigt ;o)
Venlig hilsen
en lidt bekrymret mad mor
Sanne