Brev:
Skrumpebryster
11. marts 2004
Alder:
9 mdr.
Skrumpebryster
Kære Helen
For ca. 2½ måned siden stoppede jeg med at amme min nu 9 mdr gammel datter.
Efter jeg er stoppet med at amme, har jeg med stor gru og skræk, opdaget at mine bryster er blevet meget mindre end før jeg overhovedet blev gravid. Da jeg i forevejen havde ret små bryster, er jeg selvfølgelig ret ked af det, og specielt når jeg før kun brugte en A skål. Nu kan jeg dårlig nok fylde en A skål ud, hvilket jeg selvfølgelig er dybt ulykkelig over.
Jeg er godt klar over, at der er nogle omkostninger ved at amme, hvilket jeg fra starten var indstillet på.
Hvad er forklaringen på, at nogle får mindre bryster end før? Er det fordi, at amningen for nogles vedkommende tærre for hårdt på brysterne, og at barnet nærmest "spiser" brystet op?
Og vil de blive "normale" igen, hvis jeg f.eks. begyndte med p-piller eller tog på i vægt?
Jeg har allerede nu bekymringer om, hvorvidt jeg overhovedet vil amme nr 2 når vi engang når dertil, da jeg absolut ikke vil have mine bryster forsvindere helt!
Håber på en naturlig forklaring og på forhånd tusind tak for svar.
Kærlig hilsen
Anne