Brev:
Brød
11. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Brød
Vores søn er lige blevet 8 måneder. Jeg har i de sidste 3 uger, så småt begyndt at introducere ham til brød (hvidt brød og rugbrød). Problemet er, at stykkerne (små firkanter) aldrig når længere end til læberne så spytter ham dem ud, som om, at det er det mest ulækre han nogen sinde har fået (jeg har prøvet med og uden forskelligt pålæg). En brødskorpe når ind i munden, men så spytter han også denne ud.
Børnekiks er han til gengæld vild med. Den bliver hurtigt spist. Han har endnu ingen tænder, men har i lang tid tygget godt. Han har altid været interesseret i mad, som han for det meste spiser med stor lyst og han er meget interesseret i, hvad vi spiser. Jeg sidder altid og spiser sammen med ham. Men giver jeg ham et stykke af mit brød er det med samme resultat.
Er det normalt, at børn ikke med det samme kaster sig glædeligt over brødet? Er der noget jeg kan gøre for, at vække hans interesse?
På forhånd tak.
Mange hilsner fra
Dorthe